دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست مجازی ویژه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد

نشست مجازي با عنوان « دختران هوشمند، مادران موفق »، با مشاركت دفتر امور بانوان دانشگاه و واحد خواهران دفتر نهاد رهبري در دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، روز شنبه (22 خردادماه) همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، مرضيه عزتي وظيفه خواه استاد دانش خانواده و جمعيت در اين نشست به بررسي ابعاد شخصيتي حضرت معصومه (س) بعنوان يكي از الگوهاي زنان و دختران و همچنين در روايتي از امام صادق (ع) و معصومين به جايگاه حضرت معصومه (س) و شهر مقدس قم پرداخت.

وي در ادامه، چهار صفت پاكي، دانايي، فراست و پايداري در عشق پاك را ويژگي دختران ايران باستان برشمرد .

عزتي افزود: جايگاه دختران در ايران باستان خوب نگاشته شده و با اسلام نيز اين جايگاه ارتقاي بيشتري پيدا كرد كه دختران و زنان جامعه نيز امروز در چهار جايگاه دختري، همسري، مادري و در عرصه اجتماعي، ايفاي نقش مي كنند و با تعادل در اين نقش ها مي توانند زمينه ساز رشد فردي و اجتماعي باشند.

وي در ادامه اظهار كرد: هوش كلامي، هوش معنوي و عاطفي سه مزيت و برتري است كه زنان نسبت به ساير موجودات عالم دارند و دختران و زنان جامعه با تعيين هدف هاي اصلي و ماندگار با تفكر، تلاش و توكل مي توانند به شناخت هويت و جايگاه حقيقي در عالم دست پيدا كنند كه در اين راستا، بانوان جامعه بايد درصدد ارتقاي سلامت جسمي، روحي و رواني خود باشند.

انتهاي پيام/


 
منبع/نویسنده:
گلرخ/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۳۵۹