دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تقدیر رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از محققان برجسته حوزه ژنتیك

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه با اعطاي لوح تقدير و تنديس دانشگاه از خدمات دكتر حسين نجم آبادي در عرصه علمي كه سبب انتخاب ايشان به عنوان يكي از 100 محقق برجسته و سرآمد علمي كشور در سال 1400 شده است، قدرداني كرد.

رئيس دانشگاه همچنين دكتر كيميا كهريزي را كه فعاليت علمي و تخصصي ايشان در حوزه ژنتيك، دستاوردهاي ارزشمند علمي را در پي داشته است، مورد تقدير قرار داد.

دكتر خانكه طي سخنان كوتاهي در اين ديدار، مركز تحقيقات و گروه آموزشي ژنتيك را الگوي مناسبي از سختكوشي، پشتكار، نظم و توانمندي تخصصي معرفي كرد كه بواسطه مديريت همه جانبه نگر دكتر نجم آبادي، و تلاش مسئولانه دكتر كهريزي و اعضاي تواناي هيات علمي ژنتيك كه بدون تعطيلي حتي در دوران كرونا نيز فعاليت داشتند، داراي جايگاه كشوري و بين المللي شده است.

وي تصريح كرد كه اعضاي هيات علمي توانمند و متخصص، دانشگاه را توسعه مي دهند و لذا، براي جذب متخصصان جوان براي هيات علمي دانشگاه، بايد دقت لازم صورت بگيرد تا دانشگاه با قدرت بيشتر، نقش خود را در عرصه علمي كشور و بين الملل ايفاء نمايد.

دكتر نجم آبادي نيز با اشاره به تيم قوي و يك دست متخصصان شاغل در گروه و مركز تحقيقات ژنتيك كه سبب موفقيت اين بخش ها شده است، گزارش كوتاهي از فعاليت 8 ماه گذشته مركز ايرانوم كشوري (مستقر در دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي ) و مطالعات اين مركز بر روي ويروس كوويد 19 ارائه داد.

وي افزود: هر ماه نمونه هاي ويروس از سراسر كشور جمع آوري و مطالعه مي شود و نتايج بررسي ها در قالب گزارش ماهانه به وزارت بهداشت ارائه مي گردد.

لازم به ذكر است، دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با 23 گروه آموزشي و 9 مركز تحقيقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعليم و تربيت حدود يك هزار و 800 دانشجو در سه مقطع رشته هاي تخصصي سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعي، سلامت رواني و توانبخشي ) ، در طراحي و اجراي پروژه هاي ملي و منطقه اي نيز مشاركت دارد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۹/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۳۲۴