دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نیكوكاران بزرگ تهران، به عنوان هیات امنای خیریه بیمارستان روانپزشكی رازی (امین آباد)، از این مركز حمایت می كنند

با برگزاري نشست مشترك معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي و مسئولان مركزآموزشي - درماني روانپزشكي رازي (امين آباد) با خيران و نيكوكاران بزرگ تهران، مقرر شد تا اين نيكوكاران به عنوان اعضاي هيات امناي موسسه خيريه حمايت از بيماران روانپزشكي رازي، از اين موسسه و بيماران رواني تحت پوشش آن حمايت كنند.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، اين نشست امروز (سه شنبه) با حضور شهردار منطقه 20 تهران و معاون فرهنگي اين شهرداري، نماينده بسيج اصناف، دبير مجمع خيران منطقه 20 تهران و خيران و نيكوكاران بزرگ تهران همچون حاج آقا سليمي آشتياني، عليخاني، طالقاني، خراساني، و همچنين معاون درمان دانشگاه، رئيس دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي و مدير اداره پرستاري دانشگاه، رئيس و مديران مركز روانپزشكي رازي و هيات مديره موسسه خيريه بيمارستان رازي، در سالن شهيد صابري مركز روانپزشكي رازي برگزار شد.

دكتر مسعود فلاحي رئيس دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي طي سخناني در اين نشست، گفت كه با ابلاغ رئيس دانشگاه، نيكوكاران بزرگ تهران به عنوان اعضاي هيات امناي موسسه خيريه حمايت از بيماران روانپزشكي رازي، در سياستگذاري ها و تصميم گيري هاي اين موسسه مشاركت خواهند داشت.

وي با معرفي كوتاهي از مركز آموزشي - درماني روانپزشكي رازي (امين آباد) اظهارداشت: اين مركز با بيش از 1300 تخت مصوب و يك هزار تخت فعال كه با توان تخصصي و حرفه اي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، در زمينه درمان انواع اختلالات اعصاب و روان فعاليت مي كند، قديمي ترين و بزرگترين مركز روانپزشكي در كشور و خاورميانه محسوب مي شود.

دكتر فلاحي همچنين، گزارشي از اقدامات انجام شده از سوي موسسه خيريه بيمارستان روانپزشكي رازي از سال 1375 كه شامل تهيه انواع مايحتاج مصرفي، تجهيزات و اجراي پروژه هاي عمراني و برنامه هاي فرهنگي و توانبخشي براي بيماران و خانواده هاي آنان شده، ارائه داد.

وي در عين حال، نيازهاي اين مركز به بازسازي و نوسازي ساختمان ها و فضاهاي فيزيكي بخش ها، تا تجهيزات و لوازم مورد نياز بيماران در دو بخش بستري و آسايشگاهي مركز و همچنين رسيدگي به خانواده هاي بي بضاعت آنان را بيان كرد.

در ادامه، فرهاد افشار شهردار منطقه 20 تهران ضمن تشكر از مسئولان مركز آموزشي - درماني روانپزشكي رازي و موسسه خيريه بيمارستان رازي، مروري بر روند تغيير و تحولات اجتماعي و فرهنگي از گذشته تا كنون داشت و گفت: مشكلات اجتماعي و عدم اشراف به فضاي رواني جامعه، سبب مي شود كه بخشي از جامعه با مشكلات و اختلالات رواني روبه رو شود كه نياز به مديريت مناسب و همه جانبه دارد.

وي با تاكيد بر لزوم گسترش و توسعه مراكز روانپزشكي در سراسر كشور، افزود: برنامه توسعه اينگونه مراكز درماني در استان هاي مختلف كشور، امكان اختصاص بودجه و اعتبارات خاص به اين بخش را فراهم مي كند، ضمن آنكه براساس مسئوليت پذيري اجتماعي كه در تمام دنيا مطرح است، شركت هاي بزرگ توليدي بخشي از درآمد خود را به امور خير اختصاص مي دهند.

شهردار منطقه 20 تهران، آمادگي شهرداري براي حمايت و كمك به امور بيمارستان روانپزشكي رازي را همچون رسيدگي به فضاي سبز چند هكتاري مركز، بازسازي آسفالت خيابان هاي مركز و نصب تابلوها و بيلبوردهاي تبليغاتي و آموزشي در ارتباط با حوزه سلامت روان در سطح منطقه را اعلام كرد.

دكتر اميد رضايي رئيس مركز آموزشي و درماني روانپزشكي رازي نيز در ادامه با اشاره به تفاهم نامه منعقده بين شهرداري منطقه 20 و مركز رازي، گفت: فهرستي از برنامه هاي اين مركز كه شهرداري مي تواند در اجراي آنها كمك كند، تهيه خواهد شد تا در جلسات دو جانبه برنامه ريزي لازم براي اجراي آنها صورت بگيرد.

وي همچنين در ارتباط با برگزاري اين نشست اظهار داشت: هرچند كه مركز روانپزشكي رازي با قدمت يك صد ساله، از گذشته تا كنون تغييرات اساسي داشته بويژه از سال 1372 كه تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي قرار گرفت، تحولات جدي بلحاظ پزشكي و درماني و نگهداري از بيماران آسايشگاهي مشاهده مي شود، اما همچنان نيازمند حمايت نيكوكاران از بيماران و خانواده هاي آنان است.

دكتر بيژن خراساني معاون درمان و توانبخشي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي نيز با تشكر از حضور خيران و نيكوكاران سلامت در اين نشست، ابراز اميدواري كرد كه همكاري و حمايت خيران از امور مربوط به بيمارستان روانپزشكي رازي، منشاء خير و بركت براي مظلومترين بيماران باشد.

در ادامه، نيكوكاران حاضر در اين جلسه، ضمن بيان نقطه نظرها و پيشنهادها در ارتباط با ارتقاي موسسه خيريه بيمارستان روانپزشكي رازي، با توجه به حيطه فعاليت خود، آمادگي براي رفع بخشي از نيازهاي اين مركز را اعلام كردند.

انتهاي پيام/


 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۳۶۰