دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مدیر كل سازمان های مردم نهاد و خیرین وزارت بهداشت از موسسه خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن كرد

دكتر امير صادقي مدير كل سازمان هاي مردم نهاد و خيرين حوزه سلامت و دكتر سيد مريم حائري رئيس اداره امور مؤسسات خيريه وزارت بهداشت، ضمن بازديد از امكانات منحصربفرد بيمارستان توانبخشي رفيده، در نشستي با مسئولان بيمارستان، نقطه نظرهاي خود در ارتباط با فعاليت موسسه خيريه '' احسان و آرامش '' اين بيمارستان را مطرح كردند.

به گزارش وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي بنقل از روابط عمومي بيمارستان رفيده، در اين نشست كه دكتر فريدون لايقي رئيس بيمارستان توانبخشي رفيده، دكتر حسن محمدي مدير، دكتر حسين اخوان زنجاني معاون درمان و محمد اندرزي مدير عامل موسسه خيريه احسان و آرامش شركت داشتند، چگونگي تعامل با وزارت بهداشت و ساير ارگان ها جهت جذب كمك هاي مردمي براي حمايت از بيماران نيازمند، مورد تبادل نظر قرار گرفت.

همچنين در اين نشست، ضمن بيان اهداف و چشم انداز مؤسسه خيريه احسان و آرامش (آوا) بيمارستان توانبخشي رفيده كه ثبت كشوري شده، دكتر لايقي رئيس بيمارستان توانبخشي رفيده به معرفي اين بيمارستان منحصربفرد، نيازهاي حوزه توانبخشي و ضرورت حمايت افراد نيكوكار از بيماران و نيازمندان اين حوزه پرداخت.

دكتر لايقي گفت كه بيمارستان هاي توانبخشي در همه كشورهاي دنيا، در دو بخش سرپائي و بستري ارائه خدمت مي كنند و بيماراني كه در طول روز به سه الي پنج ساعت خدمات توانبخشي مانند فيزيوتراپي، كاردرماني و گفتاردرماني نياز داشته باشند، در بيمارستان توانبخشي بستري مي شوند، و متخصص طب فيزيكي و توانبخشي و يا پزشك متخصص مغز و اعصاب به عنوان پزشك معالج، دستورات توانبخشي و هدايت تيم توانبخشي را بر عهده مي گيرد و تيم توانبخشي متشكل از متخصصان مورد نياز هر بيمار، براي بازگشت او به زندگي تلاش مي كنند، و روند بهبودي بيمار نيز در گروه متخصصان توانبخشي، با پزشك معالج مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي با اشاره به فرصت مطالعاتي كه در يكي از بيمارستان هاي توانبخشي كانادا داشت، افزود: تلاش كردم تا آن سيستم را در اينجا پياده كنم كه تا حدودي هم موفق شدم. در بيمارستان توانبخشي رفيده، پنج بخش بستري شامل '' توانبخشي نورولوژي، جراحي توانبخشي، توانبخشي ضايعات نخاعي، توانبخشي اطفال و توانبخشي استروك '' فعال هستند، اما در كشورهاي پيشرفته دنيا، توانبخشي بيماري هاي ريه، ديابت و بيماري هاي قلبي نيز وجود دارد.

وي به كمبود تخت بستري توانبخشي در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: اميدوارم در كشور ما هم استانداردهاي لازم اين حوزه تامين شود و تعداد تخت مورد نياز توانبخشي نسبت به جمعيت كشور افزايش يابد.

رئيس بيمارستان توانبخشي رفيده تصريح كرد: بيماران اين بيمارستان اغلب از قشر ضعيف بوده و از شهرهاي دورافتاده به اين بيمارستان مراجعه مي كنند و بعضي از بيماران بستري در اين بيمارستان حتي هزينه فرانشيز خود را ندارند و گاها، مشكل بيماران به صورت موردي توسط خود بيمارستان، پزشكان و خيرين حل مي شود.

دكتر لايقي در پايان سخنانش ابراز اميدواري كرد كه با جلب مشاركت خيرين و شناساندن ماهيت خدمات توانبخشي به افراد نيكوكار، در جهت جذب كمك هاي آنان از طريق مؤسسه خيريه بيمارستان تلاش كنيم.

دكتر امير صادقي مدير كل سازمان هاي مردم نهاد و خيرين حوزه سلامت در اين جلسه ضمن تبريك به مناسبت تاسيس مؤسسه خيريه احسان و آرامش در بيمارستان رفيده، گفت: بايد براي معرفي خيريه بيمارستان توانبخشي رفيده، از خدمات حوزه توانبخشي و خدمات بيمارستان در اين حوزه، تيزر و فيلم هاي كوتاه و بلند ساخته شود و شماره حساب اعلام گردد و از طريق فضاي مجازي و رسانه هاي مختلف نيازها ي خيريه بيمارستان اعلام شود.

وي با بيان توصيه هايي جهت معرفي خدمات بيمارستان توانبخشي رفيده و نيازهاي آن، از طريق تهيه و پخش اقلام تبليغاتي، شخصيت هاي معروف و سلبريتي ها و نصب صندوق مؤسسه خيريه در مراكز تجاري و محل هاي خريد در سطح كشور، تاكيد كرد كه بايد از محتواهايي استفاده كنيم كه افراد نيكوكار با خدمات توانبخشي و اثرگذاري آن آشنا شوند چون بعضي از خيرين، شناختي از اين خدمات و تاثير آن در سلامت افراد و بازگشت آنان به زندگي ندارند. ضمن آنكه اداره كل سازمان هاي مردم نهاد وزارت بهداشت نيز از فعاليت هاي بيمارستان و موسسه خيريه آن حمايت مي كند.

دكتر سيد مريم حائري رئيس اداره امور مؤسسات حيريه سلامت نيز با آرزوي موفقيت براي موسسه خيريه بيمارستان رفيده اذعان داشت: بايد از ظرفيت مؤسسات خيريه حوزه سلامت در حمايت از موسسه خيريه بيمارستان رفيده استفاده شود، و از طريق عقد تفاهم نامه با مراكز توانبخشي، ايجاد شعب و نمايندگي موسسه خيريه بيمارستان رفيده در سراسر كشور، نسبت به جلب مشاركت نيكوكاران اقدام كرد.

وي برگزاري بازارچه هاي خيريه در مراكز تجاري و برگزاري جشن گلريزان را از ديگر راهكارهاي جذب اعتبار و كسب منابع براي حمايت از بيماران نيازمند، ذكر كرد.

محمد اندرزي مدير عامل مؤسسه خيريه احسان و آرامش بيمارستان توانبخشي رفيده نيز در سخناني اظهار داشت : باعث افتخار است كه دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي به اين جايگاه رسيده كه اكنون الگويي موفق براي ساخت بيمارستان توانبخشي در كشور باشد و در اين زمينه، نمي توان زحمات دكتر لايقي و تيم مديريت بيمارستان توانبخشي رفيده را از خاطر برد. علاوه بر اينكه ثبت كشوري موسسه خيريه بيمارستان توانبخشي رفيده نيز نزديك به دو سال زمان برد كه اميدواريم در جذب خيرين براي كمك به بيماران نيازمند، موفق باشد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
شفیعی- نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۱۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۸۲