دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بسته ای از چالش ها و راهكارهای آن، برای دولت آینده آماده می شود

رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، در نشست اين هفته هيات رئيسه با اشاره به اينكه جابجايي دولت، وقفه اي در انجام وظايف ايجاد نمي كند، گفت: همه همكاران جايگاه دانشگاه را جايگاهي ملي ببينند و همه معاونت ها، براي همراهي با دولت آينده، چالش ها و راهكارهاي مربوطه را مشخص كنند تا در قالب بسته اي، آماده ارائه شود.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه به بحران كرونا در كشور نيز اشاره كرد و كار جمع آوري كمك هاي نقدي دانشگاهيان علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي براي مردم محروم سيستان و بلوچستان، و تهيه و تحويل مايحتاج اوليه آنان كه مستقيما توسط مدير امور فرهنگي دانشگاه انجام شد را بسيار ارزشمند خواند.

وي افزود: آقاي رضايي با شناسايي نيازهاي مردم سيستان و بلوچستان، و با همكاري دكتر خانجاني نسبت به جمع آوري كمك هاي نقدي دانشگاهيان و تهيه مواد بهداشتي و غذايي مورد نياز ساكنان اقدام كرده و شخصا اين هدايا را به دست ساكنان اين مناطق محروم، رساند كه قابل تقدير است.

مطالعه رصدخانه در ''بررسي افكار عمومي نسبت به واكسن''، جزو پنج مطالعه برتر حوزه كوويد انتخاب شد

دكتر خانكه رئيس رصدخانه اجتماعي كوويد 19 با اشاره به انجام فاز اول مطالعه '' بررسي افكار عمومي شهروندان تهراني نسبت به واكسن '' توسط محققان و متخصصان عضو رصدخانه اجتماعي كوويد 19، گفت: اين مطالعه جزو پنج مطالعه برتر در ميان 50 مطالعه انجام شده در حوزه كوويد در كشور، انتخاب شده است.

همكاري رصدخانه اجتماعي كوويد 19 با مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي آغاز شد

وي همچنين از قبول مسئوليت '' دبيرخانه كوويد مجلس شوراي اسلامي '' با ابلاغ مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و افزود: با صدور اين ابلاغ، همكاري رصدخانه اجتماعي كوويد 19 با مركز پژوهش هاي مجلس آغاز شده است و با برنامه ريزي انجام شده، همكاران در مركز پژوهش ها با حضور در محل دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي و رصدخانه كوويد 19، از كمك هاي علمي و تخصصي اعضاي هيات علمي و محققان همكار رصدخانه بهره مند مي شوند.

كميته اي براي چگونگي اطلاع رساني شفاف به اعضاي هيات علمي نسبت به پرداختي ها تشكيل مي شود

رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي براي اطلاع رساني شفاف به اعضاي هيات علمي نسبت به پرداختي هاي آنان، گفت: سه نوع پرداختي در قالب حقوق، تمام وقتي جغرافيايي و حق التدريس، به اعضاي هيات علمي انجام مي شود كه طبق شاخص هاي مربوط به هر يك ، ميزان آن تعيين مي شود.

دكتر خانكه افزود: معاونان آموزشي و توسعه مديريت، كميته اي براي بررسي راهكارهاي مناسب جهت شفاف سازي و اطلاع رساني مناسب به اساتيد در اين خصوص تشكيل بدهند.

تا وضعيت شهر تهران بلحاظ شيوع كرونا قرمز است، همكاران با ''نظر معاونت ها'' و درصورت ''ضرورت''، در محل كار حاضر شوند

رئيس دانشگاه با اشاره به اينكه براساس دستور ستاد ملي كرونا و استانداري تهران، مراكز آموزشي و دانشگاه ها در شهرهاي قرمز تعطيل هستند، اظهار داشت: همكاران ما در دانشگاه نيز '' با نظر معاونان و مديران مربوطه و در صورتي كه حضورشان در دانشگاه ضروري باشد، در محل كار حاضر شوند ''، وگرنه امور مربوط به وظايف خود را بصورت '' دوركاري '' انجام بدهند.

وي همچنين از دكتر فرخي معاون توسعه مديريت خواست تا دستورالعملي براي چگونگي انجام دوركاري همكاران تهيه شود، چون افرادي كه دوركاري مي كنند، بايد به روش هاي مختلف، در دسترس باشند تا در صورت لزوم با آنان تماس گرفته شود.

دكتر خانكه در عين حال، به مديران ارشد دانشگاه تاكيد كرد كه حتما در ساعات اداري در دانشگاه حضور داشته و يا به هر نحو ممكن، در دسترس باشند.

رئيس دانشگاه با توجه به دغدغه برخي از همكاران به جهت دريافتي آخر ماه كه بابت ساعات اضافه كار دارند، از همه معاونان دانشگاه خواست تا « محاسبه مبلغ اضافه كار، مبتني بر كيفيت عملكرد همكاران باشد، نه صرفا حضورشان در دانشگاه ».

براي چگونگي برگزاري كلاس هاي سال جديد تحصيلي برنامه ريزي دقيقي انجام شود

رئيس دانشگاه همچنين با اشاره به آغاز سال جديد تحصيلي، و دستورالعملي كه معاونت آموزشي وزارت بهداشت ابلاغ كرده است، از معاونان درمان، دانشجويي و آموزش دانشگاه خواست تا همچنان پيگير تهيه و تزريق واكسن دانشجويان با توجه به اولويت هاي مشخص باشند، و براي چگونگي برگزاري كلاس ها (حضوري يا مجازي) نيز برنامه ريزي دقيقي انجام شود.

دكتر حسن شاكري معاون دانشجويي دانشگاه نيز با بيان اقداماتي كه تا كنون براي تهيه واكسن دانشجويان شده، گفت كه با همكاري معاونت درمان دانشگاه و از طريق دانشگاه شهيد بهشتي و معاونت دانشجويي وزارت بهداشت، موضوع تهيه واكسن دانشجويان درحال پيگيري است، ضمن آنكه با توجه به دستورالعمل معاونت آموزشي وزارت بهداشت، برنامه اي براي چگونگي برگزاري كلاس هاي درس دانشجويان در سه مقطع تحصيلي تدوين مي شود.

دكتر مسعود فلاحي مسئول دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي دانشگاه با اشاره اي به اقدامات انجام شده طي روزهاي اخير، گفت: با جلب همكاري شهرداري شهر ري، قرار است، چند بيلبورد به اطلاع رساني ساكنان منطقه امين آباد و شهر ري نسبت به خدمات مركز روانپزشكي رازي اختصاص يابد.

وي افزود: طي روزهاي اخير با جمع آوري كمك هاي نقدي دانشگاهيان و خيران، نسبت به تهيه ارزاق اقدام شد و تعداد 300 بسته از انواع مواد غذايي آماده و بين كاركنان مركز روانپزشكي رازي توزيع شد.

دكتر فلاحي همچنين بمنظور تقويت موسسه خيريه مركز روانپزشكي رازي، پيشنهاد صدور ابلاغ براي شش تن از خيران و رئيس بيمارستان روانپزشكي رازي را به عنوان هيات امناء اين موسسه ارائه داد و از هيات رئيسه دانشگاه خواست تا از افراد نيكوكاري كه بيماران روانپزشكي را حمايت مي كنند، در روز 14 شهريورماه و به مناسبت روز جهاني خيران و نيكوكاران، طي نشستي بصورت حضوري يا مجازي، تقدير بعمل آيد.

مسئول دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي دانشگاه، پيگيري براي تاسيس بنياد نيكوكاري دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي را از ديگر فعاليت هاي اين دبيرخانه ذكر كرد و افزود: اساسنامه اين بنياد كه قرار است از ظرفيت نيكوكاران در پيشبرد اهداف آموزشي، پژوهشي، دانشجويي و پرسنلي استفاده كند، تهيه شده است تا با مدارك اعضاي هيات موسس، جهت دريافت مجوز، به مراجع ذيصلاح ارائه شود و پس از دريافت مجوز رسمي براي فعاليت بنياد نيز، انتخابات جهت شكل گيري هيات مديره انجام خواهد شد.

در ادامه، اعضاي هيات رئيسه پيرامون مسايل آموزشي، دانشجويي و هيات علمي كه در دستورجلسه ذكر شده بود، به تبادل نظر پرداختند.

بر همين اساس، مقرر شد كه درخواست هاي ماموريت اعضاي هيات علمي، در نشست هفتگي هيات رئيسه دانشگاه مطرح، و تصميم گيري نهايي با نظر هيات رئيسه انجام شود.

همچنين، درخواست هاي اعضاي هيات علمي براي شركت در دوره هاي آموزشي، پس از كسب نظر از مديران گروه هاي مربوطه و معاون آموزشي، در نشست هيات رئيسه دانشگاه، مطرح و تصميم گيري مي شود. و در صورت وجود منابع مالي در دانشگاه، به هزينه هاي مربوط به شركت فرد در دوره آموزشي، كمك خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۳۰/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۴