دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب های اجتماعی و عوامل تعیین كننده آن
 
دبیرخانه ملی رصد آسیب های اجتماعی و عوامل تعیین كننده آن در 31 مركز خراسان جنوبی افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز خراسان جنوبی، به مناسبت چهل و یكمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی آیین افتتاح افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب های اجتماعی و عوامل تعیین كننده آندبیرخانه ملی رصد آسیب های اجتماعی و عوامل تعیین كننده آن در 31 مركز استان به صورت ویدئو كنفرانسی افتتاح شد.
به گفته عرب نژاد مدیر كل بهزیستی استان رصد آسیب های اجتماعی و عوامل سبب شناختی آن ها در سطح كشور این امكان را به برنامه ریزان اجتماعی می دهد تا با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل برنامه های اجتماعی و فرهنگی مناسب تری را برای پیشگیری و كنترل آسیب های اجتماعی طراحی كنند.
وی افزود: سامانه ملی رصد، امكان دسترسی به اطلاعات در سطوح مختلف تصمیم گیری را فراهم می آورد و در عین حال متناسب با این سطوح گزارش های تحلیلی را در اختیار برنامه ریزان و سیاستگزاران قرار خواهد داد.

وی همچنین گفت: این طرح یكی از طرح های ملی كم نظیری است كه به همت دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی كشور با همكاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تدوین شده است.

مدیر كل بهزیستی استان درباره ساز و كار این سامانه گفت: در این طرح پرسشنامه های گردآوری شده كه توسط تیم كشوری با تایید مقامات عالی تدوین شده و در اختیار استان ها جهت تكمیل قرار می گیرد و سپس برای ثبت در سامانه كشوری ارسال می گردد.
به گفته وی این طرح در 193 شهر كشور اجرایی خواهد شد.
خراسان جنوبی در این طرح سه شهر بیرجند، طبس و نهبندان را در برنامه دارد.
   تاریخ: ۱۸:۱۱ - ۲۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷