دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان تشكیل شد
 
تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای ایجاد پشتوانه، توانمندسازی و اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در قالب كارفرما و خویش فرما ایجاد شده است.
صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان تشكیل شد  تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای ایجاد پشتوانه، توانمندسازی و اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در قالب كارفرما و خویش فرما ایجاد شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در آئین افتتاح ساختمان صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت، گفت: با توجه به اینكه باید تسهیلات لازم ، منابع مالی، تكمیل زنجیره ارزش ،اتصال به بازارها و برخی از فعالیت ها در اختیار جامعه معلولین كشور قرار گیرد این صندوق ایجاد شد تا پشتوانه ای برای حضور آنها در بازارها و اشتغال پایدار باشد.

وی ادامه داد: این دغدغه در ذهن همه فرزندان بهزیستی همواره وجود داشت كه بعد از دوران 18 سالگی و جدایی از بهزیستی چه شرایطی پیدا خواهند كرد كه ایجاد این صندوق پاسخی به این دغدغه است.

وزیر تعاون بیان كرد: صندوق حمایت از فرصت های شغلی بر روی بستر IT آغاز به كار می كند تا متقاضیان به منابع صندوق اعم از حمایت های بلاعوض برای ایجاد زیرساخت های اشتغال جامعه معلولان، یارانه سود تسهیلات اعطایی و پرداخت منابع قرض الحسنه با نرخ حداقل كارمزد دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: منابع درآمدی این صندوق علاوه بر دارایی سازمان كه اموال غیرمنقول است می تواند به عنوان پشتوانه قرار گیرد.

شریعتمداری تصریح كرد: ما مقدمات را فراهم كردیم تا آنچه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاونی انجام می شود به كمك صندوق كارآفرینی بیاید و تامین مالی خرد تضمین شده فعالیت های معلولان را سامان دهیم.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر، منابع خرد مردم با مقداری آورده از فرد متقاضی شغل در كنار هم قرار می گیرد و اصل سرمایه گذاری مردم با ضمانت صندوق تضمین می شود.

وزیر تعاون افزود : همچنین لازم است كه از حضور مجربان جامعه افراد دارای معلولیت در بخش های مختلف اجرایی این صندوق استفاده شود.

وی ادامه داد: در حد امكان برای آغاز عملیات اجرایی بهتر است امكانات خود سازمان به كار گرفته شود تا هزینه های مالی كمتری به فعالیت های این صندوق افزوده شود.

شریعتمداری افزود : این صندوق در آینده نیز می تواند با مجوز شورای پول و اعتبار و بانك مركزی فعالیت بانكی هم انجام دهد.

وی با بیان اینكه در صورت كارآفرینی چند فرد دارای معلولیت، تسهیلات بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت، گفت: بانك توسعه تعاون با منابع وسیع تری یاری رسان خواهد بود؛ امیدواریم با 24 میلیارد تومان سرمایه و نهایی شدن تشكیلات بتوانیم در پایان دولت شاهد عملیات اجرایی شدن این صندوق باشیم و ترجیحا از امكانات و نیروی انسانی فعال و كارآمد سازمان بهره می گیریم.

به گفته شریعتمداری افراد علاقمند به خیرجمعی در آینده می توانند سرمایه خود را به صورت قرض الحسنه در اختیار صندوق قرار دهند.

برچسب ها
- شورای پول و اعتبار
- محمد شریعتمداری
- بانك توسعه تعاون
- اشتغال پایدار
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۸:۳۷ - ۲۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶