دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت اقدامات توانبخشی برای معلولان جسمی حركتی
 
تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی در پیامی به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی نوشت: معلولان جسمی حركتی، پرجمعیت ترین گروه افراد دارای معلولیت هستند كه اقدامات لازم توانبخشی و بازتوانی برای آنها ضروری است.
ضرورت اقدامات توانبخشی برای معلولان جسمی حركتی تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی در پیامی به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی نوشت: معلولان جسمی حركتی، پرجمعیت ترین گروه افراد دارای معلولیت هستند كه اقدامات لازم توانبخشی و بازتوانی برای آنها ضروری است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا، وحید قبادی دانا در این پیام افزود: معلولان جسمی حركتی مستلزم شناسایی و ارزیابی دقیق آسیب ها، محدودیت های عملكردی و انطباق سطح خدمات توانبخشی با نیازهای آنان بوده كه این مهم با دانش و تجربه ارزنده همكاران فیزیوتراپ محقق می شود.

وی ادامه داد: حرفه فیزیوتراپی تكمیل كننده چرخه پیچیده درمان و توانبخشی است كه توسط فیزیوتراپیست های صبور و متخصص برای بهبود كیفیت زندگی توان خواهان انجام می شود. با تقدیر از تلاش مستمر و موثر فیزیوتراپیست های شاغل در مراكز تحت مدیریت و نظارت بهزیستی كه دانش و تخصص خود را با علم مددكاری درآمیخته اند تا تكمیل كننده چرخه ارائه خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران موقت حسی و حركتی باشند، فرا رسیدن دوم مردادماه روز ملی فیزیوتراپی را به محضر ایشان تبریك می گویم.

به نوشته وی، نامگذاری روزی در تقویم مناسبت های ملی به نام روز فیزیوتراپی (دوم مرداد)، نشان دهنده اهمیت و جایگاه این حرفه در نظام سلامت و اطمینان از توان علمی و مهارت فنی فیزیوتراپیست ها در تسكین آلام بیماران و توانبخشی بوده و اینجانب در كنار همه توان خواهانی كه با بهره گیری از دانش متخصصین و كارشناسان فیزیوتراپی توان تازه ای یافته اند، سلامتی، سعادتمندی و موفقیت روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواهانم.

فیزیوتراپی (physiotherapy) شیوه ای از درمان بیماری ها و اختلالات عصبی-ماهیچه ای-اسكلتی با استفاده از تجهیزات مكانیكی، جریان های الكتریكی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیكی دیگر است. دوم مرداد از سال 1378 به عنوان روز ملی فیزیوتراپی نام گرفت.

برچسب ها
- بیماری
- معلولیت
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۵۲ - ۰۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴