دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیزیوتراپیست ها در بهبود بیماران كرونایی نقش آفرینی كردند
 
معظمی گفت: فیزیوتراپیست های كشورمان در مسیر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران كرونایی نقش آفرینی كردند.
فیزیوتراپی پاسخی موثر در جهت پیشگیری و درمان بیماران كرونایی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (شنبه،2 مرداد) به مناسبت روز فیزیوتراپی كه پاسخی موثر در جهت پیشگیری، درمان و بازگشت بیماران به زندگی طبیعی است، نشست خبری با حضور احمد معظمی رئیس انجمن فیزیوتراپی توسط انجمن علمی فیزیوتراپی برگزار شد.

احمد معظمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی اظهار كرد: فیزیوتراپیست های كشورمان در مسیر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران كرونایی نقش آفرینی كردند. آموزش هایی كه در حال حاضر در مراكز درمانی فیزیوتراپی در اختیار مردم قرار می گیرد در ارتباط با بحث فاصله گذاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران غیر كرونایی بر اساس نكات بهداشتی است.

معظمی با اشاره به درمان بیماران كرونایی بیان كرد: فیزیوتراپی برای درمان بیماران كرونایی در فاز حاد بیماری و به خصوص در بیمارانی كه دچار مشكلات تنفسی هستند، موثر است. همكاران ما در بخش های مراقبت های ویژه برای درمان بیمارانی كه مشكلات تنفسی و عضلانی دارند، خدمات می دهند.

او ادامه داد: در فاز حاد بیماری كرونا حدود 400 فیزیوتراپ به كرونا مبتلا شدند و 7 نفر از فیزیوتراپیست های كشورمان در مقابله با ویروس كرونا و خدمات دهی به بیماران، به شهادت رسیدند.

معظمی گفت: فیزیوتراپی در مراحل مزمن و حاد بیماری كرونا باعث بازگشت بیمار به زندگی و محیط كار و رفع مشكلات فیزیكی و رفع ناتوانی های عضلانی البته با آموزش ورزش های مناسب فیزیوتراپیست های كشورمان به زندگی شده است.

او تصریح كرد: بحث قرنطینه و كاهش رفت و آمد های اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در كودكان برای این قشر از جامعه مشكلات زیادی را ایجاد كرده است. كودكانی كه در دوران كرونا از فعالیت های فیزیكی دور هستند دچار فقر حركتی، ضعف پیش رونده عضلات، چاقی های مفرط و اضافه وزن و ضعف عضلات می شوند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی در پایان اظهار كرد: انجمن فیزیوتراپی برای پیشگیری از بیماری های مفصلی، استخوانی و حركتی به خانواده ها و كودكانی كه در معرض این بیماری ها هستند فعالیت و ورزش هایی در رسانه و فضا های مجازی منتشر كرده كه میتواند از بروز هرگونه بیماری در كودكی جلوگیری كند.
   تاریخ: ۱۲:۱۷ - ۰۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲