دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست مجازی « نقش ولایت در جامعه » برگزار شد
 
به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مجازی « نقش ولایت در جامعه » برگزار شد

نشست مجازی هم اندیشی با موضوع « نقش ولایت در جامعه » روز دوشنبه به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با ارائه " محمد شجاعی " استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ بین المللی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شجاعی در نشست مجازی نقش ولایت در جامعه ضمن تبریك عید غدیر، این عید را عیدا...اكبر و را بزرگترین نویدجامعه بشری دانست.

وی اظهار داشت: نعمت خدا كه نعمت قراردادن متخصص معصوم در جامعه است، در غدیر توسط پیامبر اكرم (ص) حاصل شد و اهمیت شناخت متخصص معصوم و به عبارتی ولایت پیش برنده انسان در ابعاد مختلف است .

وی اظهار داشت: سه شاخصه سلامت عبارتست ازشادی، آرامش، عشق و محبت كه عدم رعایت این سه شاخصه منجر به تنازعات بشری، جنگها، آشوب ها و نابسامانی های اخلاقی و انحرافات دینی و فكری است.

شجاعی گفت: ولایت، مهمترین موضوع حیات انسان است، انسان طی سه مرحله حیات خود در اولین مرحله قبل از دنیا یك اصل واحد و نفس واحد دارد كه عالی ترین و نزدیكترین صفات به خالق است.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به عوالم جنینی و تولد انسان اظهار داشت: در ادیان مختلف موضوع بازگشت و معاد برای انسان مطرح شده است و هیچ انسانی كامل شناخته نشده و تنها علم الهی موفق به شناخت انسان است و انسانی كه نامحدود آفریده شده باید در قالب دین برای سعادت ابدی آماده شود و دین مجموعه قواعدی برای زندگی دنیوی و اخروی است كه همانند قانون اساسی نیازمند مجری است و مجری همان ولایت است كه در كانال امام معصوم برای امت طراحی شده است.

شجاعی بیان كرد: اگر امام به عنوان متخصص معصوم در بین ما نباشد، ساختارهای انسان از قبل خلقت تا بی نهایت به آرامش اخروی نمی رسد و در جریان غدیر و ولایت شاهد تكمیل دین و سعادت دنیوی و اخروی انسان ها هستیم.

وی افزود: عید غدیر و معرفی ولایت، جلوه كمال انسانیت به جامعه جهانی است و بنابر اهمیت آن امیداست، مطالعه اساسی درخصوص مفاهیم ولایت و چرایی بزرگی عید غدیر داشته باشیم كه چرا پیامبر طی سه روز از حدود 100 تا 120 هزار نفر بیعت گرفتند و خدا فرمودند، با انتصاب ولایت، رسالت پیامبر (ص) كامل خواهد شد.

گفتنی است؛ ارتباط بین غدیر و ولایت، مهدویت و غدیر و ...از دیگر مباحثی بود كه در نشست هم اندیشی استادان و نخبگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۰۹:۵۵ - ۰۶/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۳