دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

261 كودك استان مركزی برای مراقبت به خانواده ها سپرده شدند
 
اراك - ایرنا - معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: 261 كودك فاقد سرپرست دارای صلاحیت در این استان امسال برای مراقبت به خانواده های متقاضی فرزند سپرده شدند.
261 كودك استان مركزی برای مراقبت به خانواده ها سپرده شدند اراك - ایرنا - معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: 261 كودك فاقد سرپرست دارای صلاحیت در این استان امسال برای مراقبت به خانواده های متقاضی فرزند سپرده شدند.

«اعظم علی مددی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 132 نفر از این كودكان دختر و 129 نفر پسر هستند كه در قالب رده های سنی یك تا 24 سال در مراكز بهزیستی نگهداری می شدند.

وی اظهار داشت: اولویت بهزیستی در سپردن كودكان فاقد سرپرست صلاحیت دار به بستگان درجه آنان است چرا كه این كودكان آسیب های عاطفی زیادی را متحمل شده اند و حضور در بین اقوام و بستگان در ایجاد، بازپیوند فرد به خانواده اثر زیادی دارد.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی توضیح داد: این كودكان به دلیل نداشتن صلاحیت خانواده و گزارش مددكاری و حكم قضایی به اقوام دارای صلاحیت كه دادگاه آنان را تایید كند، سپرده می شوند.

علی مددی افزود: بهزیستی استان ماهانه مبلغی با عنوان فرزندان امدادبگیر پرداخت می كند و علاوه بر این كمك هزینه تحصیل در مقاطع مختلف، مسكن، جهیزیه، حرفه آموزی و خدمات مشاوره ای رایگان را نیز برای این كودكان می پردازد.

وی اظهار داشت: برخی از این كودكان به شكل موقت وارد خانواده های صلاحیت دار می شوند و به محض رفع مشكلات والدین و تایید مراجع صلاحیت دار به كانون خانواده اصلی باز می گردند.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: دختران با بیش از 18 سال كه در كنار خانواده با صلاحیت زندگی می كنند در صورت ادامه ندادن به تحصیل و ازدواج نكردن به دفتر زنان استان در قالب دختران خودسرپرست معرفی و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

علی مددی افزود: 38 كودك در پنج خانه كودك بهزیستی استان كه چهار واحد از این خانه ها غیر دولتی هستند، نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: دفتر فوریت های اجتماعی بهزیستی استان مركزی هشت مركز اورژانس اجتماعی در شهرستان های اراك، ساوه، دلیجان، خمین، شازند، محلات، زرندیه و خنداب دارد.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: 6 هزار و 251 خدمت تخصصی در بخش های روانشناسی، مددكاری اجتماعی، حقوقی، بهداشتی درمانی، تربیتی، نگهداری موقت، تلفنی و آموزشی به گروه های هدف خود در سال جاری ارایه كرده است.

65 هزار توانجو در استان مركزی از خدمات بهزیستی استفاده می كنند.

برچسب ها
- استان مركزی
- كودكان كار
- اداره كل بهزیستی استان مركزی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۲۱ - ۰۶/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶