دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چه زمانی كارمان به اورژانس اجتماعی می افتد؟
 
معاون امور اجتماعی اداره كل بهزیستی استان زنجان گفت: كودكان و همسران آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل و افرادی كه قصد خودكشی دارند یا اقدام به خودكشی كرده اند، بخشی از جامعه هدف اورژانس اجتماعی هستند.
چه زمانی كارمان به اورژانس اجتماعی می افتد؟ سلمان حسینی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با اهمیت شكل گیری اورژانس اجتماعی، اظهار كرد: از ویژگی های این اورژانس تخصصی بودن، بموقع بودن عملكرد و در دسترس بودن است. این بخش قصد دارد مداخلات روانی - اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی، در كنار این مداخلات قرار داده و جایگزین كند.

وی افزود: كنترل و كاهش بحران های فردی، خانوادگی، اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی برای آحاد جامعه، هدف كلی اورژانس اجتماعی است.

این مسئول با بیان اینكه برنامه این اورژانس، تلفیقی از مداخله در بحران، خدمات سیار و خط 123 است، تصریح كرد: افرادی كه قصد خودكشی دارند و یا اقدام به خودكشی كرده اند، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلافات خانوادگی حاد، كودكان آزاردیده، همسران آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی كه در شرایط بحرانی قرار دارند، جامعه هدف اورژانس اجتماعی هستند و تحت پوشش خدمات آن قرار می گیرند.

حسینی با بیان اینكه در صورت تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی و گزارش موارد مربوط به گروه های هدف، خودروهای خدمات سیار به محل مربوطه اعزام خواهد شد، ادامه داد: تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی كه متشكل از روان شناس و مددكار است، بعد از اعزام به مكان گزارش شده، به ارائه خدمات می پردازند و در صورت نیاز به خدمات بیشتر، مددجو به مراكز مداخله در بحران ارجاع داده می شود تا از خدمات مددكاری، روان شناختی، حقوقی، نگه داری و ... بهره مند شود.

معاون امور اجتماعی اداره كل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه در حال حاضر پنج مركز اورژانس اجتماعی و پنج خودروی خدمات سیار در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، خرم دره و طارم به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات بوده و خط 123 نیز به صورت شبانه روزی در دسترس همه مردم استان قرار دارد، خاطرنشان كرد: خانواده ها می توانند در صورت مشاهده موارد مربوط به همسرآزاری، كودك آزاری، خودكشی و فرار، با خط 123 تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند. البته باید به این نكته توجه داشت كه هویت فرد تماس گیرنده با خط 123 فاش نخواهد شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۰۹/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۲