دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

«افسردگی» و «مشكلات خانوادگی» عمده علت تماسها با 1480/نگرانی از آینده با طولانی شدن كرونا
 
مدیركل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه برآوردهای كلی از میزان تماس ها با سامانه 1480 در سه ماهه اول سال جاری نشان می دهد بیشتر تماس گیرندگان با این سامانه زن هستند، گفت: بالاترین میزان تماس ها مربوط به سه حوزه با موضوعات مرتبط با افسردگی و اضطراب، مشكلات خانوادگی و ...
«افسردگی» و «مشكلات خانوادگی» عمده علت تماسها با 1480/نگرانی از آینده با طولانی شدن كرونا بهزاد وحیدنیا در گفت وگو با ایسنا، به ارائه آخرین وضعیت تماسها با سامانه 1480 در سه ماهه اول سال جاری پرداخت و بیان كرد: برآوردهای كلی از میزان تماس های سامانه 1480 در سه ماهه اول سال 1400 نشان می دهد كه همچنان تماس ها مانند گذشته زیاد است و پیامدهای ناشی از كرونا در این تماس ها مشاهده می شود.

وی افزود: اگرچه ویروس كرونا موضوعی پزشكی است اما پیامدهای ناشی از كرونا مانند وضعیت اوقات قراغت كودكان و نوجوانان، تعطیلی كسب و كارها، نحوه برگزاری كنكور، دغدغه برگزاری كلاس های درس و رعایت پروتكل های بهداشتی از موضوعاتی است كه در تماس های افراد با سامانه 1480 دیده می شود.

وحیدنیا با بیان اینكه برآوردها از میزان تماس های سال جاری با سامانه 1480 حاكی از آن است كه بالاترین میزان تماس ها مربوط به سه حوزه موضوعات مرتبط با مشكلات هیجانی مانند افسردگی و اضطراب، مشكلات خانوادگی و حوزه كودكان و نوجوانان است، یادآور شد: محتوای این تماس ها بسته به موقعیت زمانی است كه در آن قرار داریم. به طور مثال تا چند ماه گذشته بیشترین دغدغه والدین در حوزه كودكان مربوط به امور تحصیلی فرزندانشان، عدم تمركز و احساس خستگی والدین بوده است اما در حال حاضر تماسهایی كه با سامانه 1480 برقرار می شود درخصوص «چگونه سرگرم كردن یا چگونه نگهداری از نوجوانان و كودكان در خانه در ایام كرونا» است.

به گفته مدیركل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی كشور، آمارهای كلی از میزان تماس ها در سه ماهه اول سال جاری نشان می دهد زنان بیشتر از مردان با سامانه 1480 تماس می گیرند.

وی در ادامه درخصوص میزان تماسهای مربوط به ویروس كرونا اظهار كرد: شكل موضوعات تماسهای ناشی از كرونا تغییر كرده است؛ به طوری كه در گذشته اغلب تماسها به دلیل ترس و نگرانی از ابتلا به بیماری كرونا بود، اما در حال حاضر اغلب تماسها شامل پیامدهای همه گیری كرونا و ترس و نگرانی از آینده با طولانی شدن كروناست.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۱۷ - ۰۹/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۰