دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

دانشجویان دكتری و دستیاری دانشگاه علوم توانبخشی واكسینه شدند
 
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از تدوین برنامه استراتژیك، واكسیناسیون دانشجویان و برنامه ریزی برای بازگشایی خوابگاه دانشجویان تحصیلات تكمیلی خبر داد.
دانشجویان دكتری و دستیاری دانشگاه علوم توانبخشی واكسینه شدند معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از تدوین برنامه استراتژیك، واكسیناسیون دانشجویان و برنامه ریزی برای بازگشایی خوابگاه دانشجویان تحصیلات تكمیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر حسن شاكری با ارائه گزارش اقدامات این معاونت از همكاری برای رفع موانع در تصرف خوابگاه جدید، تجهیز و انجام عملیات عمرانی جهت احداث سالن های ورزشی و مطالعه، نمازخانه و سرویس های بهداشتی و آماده سازی زیرساخت های اینترنت خوابگاه جدید خبر داد.

وی افزود: انجام عملیات عمرانی و تاسیساتی در سایر خوابگاهها، فعال كردن و بازگشایی موقت خوابگاه ها به منظور اجرای برنامه های ضروری كارورزی، كارآموزی و انجام واحدهای عملی دانشجویان از جمله دیگر برنامه های این معاونت بوده است.

شاكری افزود: انجام واكسیناسیون بیش از 400 نفر از دانشجویان مقیم تهران و دانشجویان دستیاری بیمارستان رازی برغم نداشتن حوزه معاونت بهداشتی در دانشگاه و سهمیه واكسن، فعال كردن شورای فرهنگی دانشگاه، برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان كانون های دانشجویی، پایش برنامه استراتژیك سال های گذشته، تدوین برنامه استراتژیك و احصاء فرایندها و تدوین آن از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی – دانشجویی طی ماه های اخیر بود.

وی مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را تفكیك ادارات زیرمجموعه این معاونت، ذكر كرد گفت: اداره رفاه دانشجویی موضوع برقراری پوشش بیمه حوادث برای همه دانشجویان دانشگاه و برقراری پوشش بیمه درمانی دانشجویان دستیاری و دكتری از طریق بیمه تامین اجتماعی، اعطای وام ودیعه مسكن نخبگان، وام دستیاری و دكتری، اعطای كمك هزینه مسكن متاهلین برای دانشجویان دكتری بصورت ماهانه را اجرا كرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به فعالیت های اداره مشاوره، گفت: غربالگری تلفنی دانشجویان كارشناسی و ارشد و شناسایی موارد مشكوك، پیگیری و ارزیابی و ارائه خدمات مشاوره، تهیه 26 كلیپ آموزشی با هدف افزایش توانمندی و ارتقای سلامت روان دانشجویان، تشكیل جلسه شورای بهداشت روان، تماس تلفنی با دانشجویان و در صورت لزوم ارائه خدمات مشاوره ای به آنان، غربالگری 155 دانشجوی جدیدالورود و ساماندهی سایت مركز مشاوره از اقدامات این بخش بود.

وی گزارش عملكرد بالینی چهار سال اخیر مركز مشاوره، غربالگری و مصاحبه نیروهای استخدامی، تهیه و تدوین جدول سنجه ها و شاخص های مربوط به برنامه های استراتژیك مركز مشاوره، تهیه برنامه عملیاتی پیشگیری سطوح سه گانه سال 1400 و تشكیل كمیته مداخلات رفتارهای خود آسیب رسان توسط اداره مشاوره دانشجویی تكمیل شد.

شاكری با اشاره به فعالیت های اداره خوابگاه ها گفت: همكاری برای تهیه و تدارك زیرساخت های مورد نیاز اینترنت در خوابگاه جدید، همكاری در تجهیز خوابگاه جدید و انجام عملیات عمرانی مربوط به این خوابگاه، و همكاری در انجام عملیات عمرانی سایر خوابگاه ها از جمله فعالیت این اداره بوده است.

وی با اشاره به تلاش بخش فرهنگی برای حفظ ارتباط با دانشجویان در سراسر كشور و فعال نگه داشتن آنان از طریق برنامه های فرهنگی كه بصورت مجازی برگزار شد، گفت: اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه با برگزاری 30 وبینار آموزشی به میزان 95 ساعت در جهت آموزش دانشجویان و حفظ سلامت روان آنان فعالیت كرد.

به گفته معاون دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزاری انتخابات شورای صنفی و انتخابات شوراهای مركزی انجمن های علمی دانشجویی، كانون های فرهنگی، مجمع اسلامی دانشجویان مستقل و مدیران مسئول نشریات دانشجویی به صورت الكترونیكی از دیگر برنامه های حمایتی این حوزه بود.

وی با اشاره به فعالیت های مومنانه و نیكوكارانه كانون های خیریه دانشجویان با حمایت دانشگاه گفت: پرداخت كمك هزینه برای درمان بیماران معرفی شده از طرف مركز بهداشت، معرفی توانخواهان بی بضاعت كم شنوا به كلینیك شنوایی سنجی، پرداخت كمك نقدی به معلولان خانواده های بی سرپرست از جمله این فعالیت ها بوده است.

شاكری اظهار داشت: در این مدت با هماهنگی كانون های خیریه و جهادی دانشجویی 40 گالن بیست لیتری مایع دستشویی و 600 بسته حبوبات و یك دستگاه اكسیژن ساز به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد و بسته های ارزاق بمناسبت اعیاد در میان ساكنان نیازمند مناطق مرتضی گرد، محمود آباد و كوره های آجرپزی توزیع و به منطقه محمود آباد تهران خدمات مشاوره ارائه شد.

وی یادآور شد: بخش فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در تغییر رویكرد شورای فرهنگی از تقاضامحوری به سیاستگذاری و عملیاتی شدن برنامه ها بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه ها، نقش اساسی داشت.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۴۲ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱