دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

كنترل آسیب ها و جرائم اجتماعی یك ضرورت است
 
مرادی گفت: باید آموزش های روانشناختی در جهت ارائه مهارت های زندگی و راه های كنترل و كاهش آسیب ها و جرائم اجتماعی، در بستر فضای مجازی فراهم شود.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس كل دادگستری خوزستان گفت: باید آموزش های روانشناختی در جهت ارائه مهارت های زندگی و راه های كنترل و كاهش آسیب ها و جرائم اجتماعی، در بستر فضای مجازی فراهم گردد كه این كار نیز اثر بخشی فراوانی در ارتقای سلامت افراد جامعه خواهد داشت.

او افزود: حضور كارشناسان خبره در مراكز مشاوره تحت نظر معاونت اجتماعی می تواند بخش اعظمی از مشكلات شهروندان را رفع و پرونده های ورودی به محاكم قضائی را كاهش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح كرد: رویكرد هوشمندانه علمی و تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی و پلیس در مداخله موثر در بزنگاه حساس طرح پرونده های خانوادگی در كلانتری ها و پاسگاه ها، منجر به حذف پرونده ها از چرخه انتظامی و قضایی شده كه ضمن كاهش بار پلیس و قوه قضائیه منجر به تحكیم بیان خانواده ها می شود.

رئیس كل دادگستری خوزستان ادامه داد: با توجه به پیامد های منفی و متعدد اختلافات زناشویی بر خانواده، فرزندان و اجتماع، رویكرد مداخله ای و علمی دادگستری و پلیس، در زمینه حفظ كانون گرم خانواده بوده كه نهایتا نهادینه كردن امنیت پایدار و توسعه وگسترش سلامت روانی اجتماعی را در بردارد.

این مقام مسئول گفت: باید تا قبل از ارجاع پرونده به مراجع قضایی با ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای به هنگام در این مركز، مردم مورد مشاوره قرار گیرند تا چنانچه مقدور باشد در همان مركز بین آنان مصالحه شود.
   تاریخ: ۰۹:۱۶ - ۰۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳