دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل چگونه مراكزی هستند؟
 
كارشناس مسئول مراقبت های پرستاری در منزل دانشگاه علوم پزشكی شیراز درباره مركز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل و سوالات رایج در این خصوص پاسخ داد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرجان روزی طلب كارشناس مسئول مراقبت های پرستاری در منزل دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار كرد: مركز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، مراكزی هستند كه برای تأمین مراقبت های پرستاری بر اساس نیاز مددجویان مطابق با شرح وظایف و اختیارات تعیین شده پس از دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشكی دایر می شود.

او ادامه داد: هدف از تأسیس این مراكز، ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در زمینه های مراقبتی، مشاوره ای، آموزشی، پیگیری امور درمانی و توانبخشی به مردم طبق دستور پزشك معالج و یا پزشك طرف قرارداد با مركز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل است.

چگونه به مراكز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل دسترسی پیدا كنیم؟ كارشناس مسئول مراقبت های پرستاری در منزل دانشگاه علوم پزشكی شیراز تصریح كرد: مراكز مشاوره و ارائه مراقبت پرستاری در منزل در سطح استان به صورت خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

او ادامه داد: شهروندان برای اطلاع از مراكز مجاز می توانند با اداره پرستاری واقع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز با شماره 32122202 تماس و یا از طریق سایت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز به نشانی الكترونیكی https://darman.sums.ac.ir اطلاعات لازم را در این زمینه كسب كنند.

چگونه از مراكز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل درخواست خدمت كنیم؟ روزی طلب اضافه كرد: پس از انتخاب مركز موردنظر از بین مراكز مشاوره و ارائه مراقبت پرستاری در منزل، با مراجعه حضوری به مركز و یا تماس تلفنی می توانید از این مراكز درخواست مراقبت در منزل كنید.

او افزود: توجه داشته باشید كه مراقبت های ارائه شده از سوی این مراكز دارای تعرفه مشخص بوده كه هر ساله از سوی وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه ابلاغ می شود و دریافت دستمزد خارج از آن، تخطی از قانون محسوب می شود كه در این صورت می توانید برای طرح شكایت به اداره نظارت بر درمان واقع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز مراجعه كنید.

چه افرادی می توانند برای ارائه مراقبت های پرستاری به منزل شما بیایند؟ كارشناس مسئول مراقبت های پرستاری در منزل دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: افرادی می توانند مراقبت های پرستاری را در منزل ارائه دهند كه دارای دست كم مدرك كارشناسی پرستاری، اتاق عمل، بیهوشی، بهیار، كمك پرستار و كمك بهیار كه از مهارت و دانش كافی برخوردار باشند و حتما زیر نظر یك مركز مشاوره و ارایه خدمات پرستاری مشغول به فعالیت بوده و از طریق آن مركز با كارت شناسایی معتبر به منزل شما فرستاده شوند و بر اساس شرح وظایف ارائه خدمت كنند.

در صورتی كه از مراقبت های ارائه شده از سوی افراد اعزام شده به منزل شكایت داشتید، چگونه آن را پیگیری كنید؟

او گفت: با توجه به این كه همه مراكز مراقبت در منزل زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، ارائه خدمت می كنند و از سوی این معاونت با مشاركت اداره پرستاری و اداره نظارت مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرند، در صورتی كه از كیفیت مراقبت های ارائه شده و یا نحوه ارایه مراقبت ها شكایت داشتید، می توانید با مراجعه به واحد رسیدگی به شكایت واقع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، شكایت خود را مطرح و پیگیری كنید.
   تاریخ: ۱۴:۲۰ - ۰۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۵