دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

زالی: كاهش سه درصدی مراجعه بیماران كرونایی در تهران
 
شهرری- ایرنا - فرمانده ستاد مقابله با كرونا تهران با بیان اینكه الگوی كرونایی تهران به صورت سینوسی در حال فراز و فرود است، گفت: خوشبختانه میزان مراجعه سرپایی به بیمارستان ها نسبت به هفته قبل سه و 2 دهم درصد كاهش پیدا كرده است.
زالی: كاهش سه درصدی مراجعه بیماران كرونایی در تهران شهرری- ایرنا - فرمانده ستاد مقابله با كرونا تهران با بیان اینكه الگوی كرونایی تهران به صورت سینوسی در حال فراز و فرود است، گفت: خوشبختانه میزان مراجعه سرپایی به بیمارستان ها نسبت به هفته قبل سه و 2 دهم درصد كاهش پیدا كرده است.

علیرضا زالی روز یكشنبه در آیین راه اندازی مركز 50 تخت خوابی درمان سرپایی و بستری موقت بیماران كرونایی در بیمارستان روانپزشكی رازی شهرری، اظهار داشت: اولین شاخصی كه می تواند در تغییرات الگویی موثر باشد همین شاخص كاهش مراجعین سرپایی به مراكز درمانی است.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون شاهد كاهش مراجعین در بخش بهداشت و با شیب ملایم تری شاهد كاهش مراجعه در حوزه درمان هستیم، عنوان كرد: این روند كاهشی مراجعه و بستری هم اكنون نمی تواند موجب كاهش آمار مرگ و میرها شود چرا كه میان شاخص مراجعه به مراكز درمانی و كاهش مرگ و میر یك فاصله 12 تا 14 روزه وجود دارد.
زالی اضافه كرد: شاخص فاصله میان بستری و مرگ و میر در پیك های قبلی كرونا در تهران در حدود 14 روز بود، هم اكنون نیز شاهد همین روند هستیم كاهش مراجعه حضور و بستری در تهران هنوز موجب كاهش مرگ و میر نمی شود.
وی یادآور شد: اثر كاهش مراجعه حضوری به مراكز درمانی در حدود 2 تا سه هفته دیگر بر روی آمار كاهش مرگ و میرهای اثر خواهد گذاشت.

میانگین رعایت پروتكل های بهداشتی در تهران به 65 درصد رسیده است
فرمانده ستاد مقابله با كرونا تهران در ادامه با بیان اینكه معدل رعایت شیوه نامه های بهداشتی در كشور نسبت به هفته های قبل افزایش پیدا كرده است، گفت: آخرین عددی كه از میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهران استخراج شده است عدد 65 می باشد كه نسبت به عدد 48 هفته گذشته بهتر است.
زالی تاكید كرد: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم باید به همین صورت درصد افزایشی داشته باشد تا شاهد كاهش مراجعه حضور و در نهایت مرگ و میر كرونایی باشیم.
وی با بیان اینكه متاسفانه در پنج خیر گذشته تهران هر زمان كه آمار مراجعه به مراكز درمانی كاهش پیدا می كرد به دنبال آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز از سوی مردم روند كاهش به خود می گرفت، افزود: این آمار متاسفانه در خیز پنجم به اوج خود رسید كه باید مردم رعایت بیشتری از خود نشان دهند.
زالی ادامه داد: هم اكنون با همكاری مردم شاهد افزایش رعایت پروتكل های بهداشتی هستیم كه این روند باید ادامه دار باشد.

وضعیت توزیع داروهای كرونایی و سرم در داروخانه های تهران بهتر شده است
فرمانده ستاد مقابله با كرونا تهران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به واردات و توزیع داروهای كرونایی و سرم در داروخانه ها و مراكز بهداشتی، گفت: خوشبختانه هم اكنون وضعیت توزیع دارهای كرونایی و سرم در داروخانه ها نسبت به هفته قبل بهتر شده است.
زالی خاطرنشان كرد: علاوه بر واردات و توزیع داروهای كرونایی، كاهش نیاز درمان سرپایی تهران نیز نسبت به هفته های قبل كاهش پیدا كرده است به طور مثال هفته گذشته هشت هزار و 500 بیمار سرپایی به مراكز درمانی تهران مراجعه كرده اند كه این عدد در هفته جاری در حدود 6 هزار و 500 بوده است.
وی با اشاره به اینكه كاهش مراجعین سرپایی موجب افزایش اكسیژن، سرم و داروهای كرونایی در داروخانه ها شده است، افزود: ولی وضعیت بیماران بستری و بیمارستان های با توجه به اقامت طولانی تر بیماران كرونای دلتا وخیم است و همچنان این بخش فشار مضاعفی را تحمل می كند.

مركز درمان سرپایی و بستری موقت بیماران كرونایی در بیمارستان روانپزشكی رازی امین آباد در شهرستان ری با حضور دكتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری كرونا در كلان شهر تهران و رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز یكشنبه به بهره برداری رسید.

برچسب ها
- ستاد كرونا
- ویروس كرونا
- علیرضا زالی
پروندهٔ خبری
- كرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۲۹ - ۰۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶