دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

بررسی نقش تئاتر درمانی در درمان اضطراب و استرس نوجوانان
 
تهران- ایرنا- گروه تئاتر پرواز با ارائه مقاله و سخنرانی در حوزه افزایش توانمندی معلولان و بیماران روان رنجور، تجربیات علمی و عملی خود را در مرحله نهایی اولین كنگره مشاوره توانبخشی كشور در دانشكاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی عرضه كرد.
بررسی نقش تئاتر درمانی در درمان اضطراب و استرس نوجوانان تهران- ایرنا- گروه تئاتر پرواز با ارائه مقاله و سخنرانی در حوزه افزایش توانمندی معلولان و بیماران روان رنجور، تجربیات علمی و عملی خود را در مرحله نهایی اولین كنگره مشاوره توانبخشی كشور در دانشكاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی عرضه كرد.

به گزارش ایرنا، كنگره مشاوره توانبخشی كشور پیش از این قرار بود در سال 1398 برگزار شود كه به علت شیوع كرونا برگزار نشد و در نهایت برگزاری آن به سال 1400 موكول شد.

از 142 مقاله پذیرفته شد در كنگره، بخشی به عنوان سخنرانی و بخشی به عنوان پوستر ارائه شد. از این میان، تعداد 4 مقاله به بحث هنر درمانی در شیوه های مختلف مانند موسیقی درمانی، هنردرمانی و تئاتر درمانی اختصاص پیدا كرده بود.

یكی از چهار مقاله حاضر كه در بخش سخنرانی ارائه شد، مقاله بررسی اثربخشی مشاوره توانبخشی و تئاتر درمانی با رویكرد چند وجهی لازاروس بر اضطراب، افسردگی و استرس در نوجوانان معلول 11تا 13سال بود كه توسط گروه تئاتر پرواز به كمك كانون نمایش آسمان و موسسه خیریه مهر پویش پرواز به مرحله نهایی رسید.

بررسی نقش تئاتر درمانی در درمان اضطراب و استرس نوجوانان

پژوهشگران این مقاله خانم ها حبیبه عبداللهی مشكنلو و زهرا رزمجو و آقای علی خوش گفتار بودند.

از نتایج به دست آمده در این مقاله تاثیر مطلوب نگاه چندوجهی به كمك تئاتر برای كاهش اضطراب و استرس و افسردگی است زیرا محتوای این مقاله علمی-هنری نقش بازی كردن و واكنش های غیر مستقیم نوجوانان معلول را شامل می شد.

كارشناسان معتقدند هر گونه پژوهش در این زمینه می تواند به كاربرد بیشتر هنر در زمینه های درمان غیر دارویی كمك كند.

علاقه مندان برای كسب اطاعات بیشتر درباره این مقاله و سایر آثار ارائه شده در حوزه هنر درمانی و نمایش درمانی می توانند به http://www.tavan2021.ir/index.php/hamayesh مراجعه كنند.

برچسب ها
- نمایش درمانی
- تئاتر
- تئاتر كودك و نوجوان
- استرس
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۴۷ - ۱۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۵