دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

ورود 5 میلیون دُز واكسن به كشور
 
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،كریم همتی،رئیس جمعیت هلال احمر از ورود سنگین ترین محموله واكسن كرونا تهیه شده توسط هلال احمر حاوی پنج میلیون دز واكسن به كشور خبر داد و گفت: به طور كلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاكنون 25 میلیون و 390 هزار دز واكسن به كشور وارد كرده است.

 همتی با اعلام اینكه واردات محموله های 5 میلیون دزی واكسن به كشور ادامه دار خواهد بود، بیان كرد: همانطور كه پیش تر هم اعلام كرده بودیم و همچنین طبق تاكیدات رئیس جمهور در گفت وگوی زنده با مردم مبنی بر تامین 40 میلیون دز واكسن در شهریور ماه، این روند را با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد.
 
وی با اشاره به محوری بودن موضوع واكسن و واكسیناسیون در دولت سیزدهم گفت: آیت الله رئیسی شب گذشته تاكید كردند كه «واكسیناسیون عمومی در گرو واردات واكسن است و همه ی بخش های دخیل در امور واكسن باید تلاش مضاعف در واكسیناسیون و واردات واكسن داشته باشند» بنابراین ما هم با تكیه بر گفته رئیس جمهور و به عنوان یكی از همین بخش های متولی در امور واكسن، واكسیناسیون و واردات واكسن را در اولویت و محوریت اقدامات هلال احمر قرار داده ایم.
 
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینكه جمعیت هلال احمر براساس اعلام نیاز ستادهای مدیریت كرونای استان ها و یا دانشگاه های علوم پزشكی در ٦ محور فعالیتش را در زمینه مقابله با كرونا ادامه داده است، تصریح كرد: ایجاد و یا پشتیبانی مراكز واكسیناسیون عمومی، استقرار واحدهای درمان اضطراری، اختصاص مراكز درمانی و توانبخشی برای خدمات مورد نیاز بیماران، افزایش ساعت فعالیت داروخانه ها، تجهیز سوله ها و یا سالن های ورزشی برای پذیرش بیماران و ایجاد فضاهای مورد نیاز درمانی با استفاده از چادرهای راپال از جمله اقدامات صورت گرفته در جمعیت برای مقابله با كرونا بوده است.
 
همتی با اعلام بستری بیش از 8 هزار نفر در مراكز درمان اضطراری هلال احمر گفت: با بهره گیری از واحدهای بیمارستانی استقرار سریع، جمعیت در تمامی بیمارستان های معرفی شده از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، تهران و... بیمارستان های صحرایی برپا كرد كه از تاریخ 26 مرداد تا 13 شهریور، تعداد 3897 نفر از آقایان و 4287 نفراز بانوان در این واحدها بستری شده اند. 
 
وی خاطرنشان كرد: بیمارستان فوق تخصصی نورافشار جمعیت هلال احمر از ابتدای همه گیری بیماری كرونا در كشور، به عنوان یكی از بیمارستان های كرونا شهر تهران تعیین شده و ضمن بكارگیری تمامی ظرفیت ممكن برای پذیرش بیماران در حال حاضر، تاكنون به بیش از 32 هزار و پانصد نفر از بیماران خدمات ارائه كرده است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۲:۵۷ - ۱۴/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۰