دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

آسیب های آموزش غیرحضوری دانش آموزان
 
آسیب های آموزش غیرحضوری دانش آموزان >
هگمتانه، گروه خبر همدان: استاد جامعه شناسی و استادیار دانشگاه های همدان معتقد است: باز نشدن مدارس به خاطر كرونا و دوری دانش آموزان از فضای علم و دانش سبب انزوای فردی آنان شده و دانش آموزان از اجتماع و جامعه منزوی می شوند.

به گزارش هگمتانه، صفی الله صفایی روز شنبه اظهار كرد: مدارس از كانون های اصلی آشنایی دانش آموزان با هنجارها و ارزش های اجتماعی هستند و دوری از این كانون آسیب های اجتماعی بی شماری به همراه دارد.

وی اضافه كرد: مدرسه یكی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در جامعه پذیری و آشنایی كودكان با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی و یادگیری ارتباط با همسالان است.

رئیس دانشگاه پیام نور مركز همدان ادامه داد: مدرسه به عنوان كانون علم و دانش، فضا را برای انتقال مفاهیم و ارزش های اجتماعی به دانش آموزان در گروه های سنی مختلف مهیا می كند.

صفایی بیان كرد: دوری از فضای مدرسه، روند آموزش را به سمت فضای مجازی و استفاده از شبكه های اجتماعی كشانده كه آموزش مجازی نیز آسیب هایی به همراه دارد.

وی توضیح داد: تدریس از طریق ارسال فایل صوتی و تصویری برای دانش آموزان در شبكه اجتماعی نمی تواند جای تدریس چهره به چهره و حضوری را بگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مركز همدان افزود: تدریس از طریق فضای مجازی، روند ارزیابی سطح دانش و یادگیری دانش آموزان و موفقیت آمیز بودن روند آموزش را با مشكل مواجه می كند.

صفایی گفت: در این نوع آموزش گاهی مواقع والدین به جای دانش آموزان جواب سوال ها را می دهند كه این رویه منفی سبب افت شدید علمی دانش آموزان شده است.

وی بیان كرد: البته تأكید بر بازگشایی مدارس به معنای نادیده گرفتن سلامتی افراد نیست بلكه باید زمینه سلامتی دانش آموزان در مدرسه و اطمینان خانواده ها از گرفتار نشدن فرزندانشان به ویروس كرونا در فضای مدرسه فراهم شود.

استاد جامعه شناسی و استادیار دانشگاه خاطرنشان كرد: همواره در برخی از روزهای فصل زمستان به علت برودت هوا و لغزندگی ناشی از ریزش برف مدارس تعطیل می شود و این مساله تأكید بر اولویت سلامتی افراد است.

به نقل از ایرنا، صفایی ابراز امیدواری كرد با تسریع در روند واكسیناسیون بتوان از بروز موج های جدید كرونا جلوگیری و زنجیره این ویروس را قطع كنیم و شمار مبتلایان را به صفر برسانیم.
   تاریخ: ۱۴:۱۶ - ۱۵/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸