دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

85 درصد بیماران كرونایی نیاز به بستری ندارند
 
تهران - ایرنا- رییس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینكه عامل اصلی مرگ و میر بیماران مبتلا به كرونا مشكلات تنفسی است، گفت: 85 درصد بیماران كرونایی نیاز به بستری پیدا نمی كنند و می توانند با كمك فیزیوتراپیست در محیط سربسته فعالیت های فیزیكی و تنفسی را انجام دهند.
85 درصد بیماران كرونایی نیاز به بستری ندارند تهران - ایرنا- رییس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینكه عامل اصلی مرگ و میر بیماران مبتلا به كرونا مشكلات تنفسی است، گفت: 85 درصد بیماران كرونایی نیاز به بستری پیدا نمی كنند و می توانند با كمك فیزیوتراپیست در محیط سربسته فعالیت های فیزیكی و تنفسی را انجام دهند.

احمد موذن زاده روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا افزود: فیزیوتراپیست ها در مراحل حاد و تحت حاد كرونا با فیزیوتراپی تنفسی و توانبخشی ریوی نقش آفرینی می كنند.

وی اظهار داشت: روز جهانی فیزیوتراپی روز فرصت مغتنمی است برای معرفی و شناسایی نقش و جایگاه حرفه ای بی بدیل جامعه بزرگ فیزیوتراپی در پیشگیری، درمان و توانبخشی طیف وسیعی از بیماری ها كه امسال شعار جهانی ما “ توانبخشی و كووید 19 طولانی مدت ( long covid 19 ) یا مزمن “ است.

موذن زاده تصریح كرد: فیزیوتراپیست ها در شرایط مزمن و طولانی مدت بیمار كرونایی در ارتباط با توانبخشی ضعف مفرط حركتی و سایر اختلالات اسكلتی عضلانی انجام وظیفه می كنند.

به گفته رییس انجمن فیزیوتراپی ایران، همچنین كرونا در مبتلایان عوارض تنفسی ایجاد كرده و بیماران دچار ناتوانی فیزیكی خواهند شد كه در اینجا فیزیوتراپی نقش مهمی در پیشگیری از این ناتوانی دارد، در بخش های بستری و سرپایی همكاران فیزیوتراپیست در كنار كادر درمان در مراكز درمانی مشغول كار هستند و تاكنون 400 نفر از این همكاران به كرونا مبتلا شده و هفت نفر شهید شدند.

موذن زاده ادامه داد: تلاش و كوشش همكارانی كه در خط مقدم مبارزه با كووید 19 و حفظ سلامتی بیماران در 20 ماه اخیر جانفشانی كرده اند و یاد و خاطره هفت شهید مدافع سلامت فیزیوتراپیست را نیز همپای صدها شهید مدافع سلامت جامعه پزشكی كشور گرامی میداریم.

وی اضافه كرد: درود بر همت و فداكاری فیزیوتراپیست ها كه در كنار سایر اعضای جامعه بزرگ پزشكی ایران در سخت ترین شرایط و در خط مقدم حفاظت از سلامت مردم با ازخودگذشتگی و ایثار كماكان و تا به آخر ایستاده اند.

در 8 سپتامبر سال 1951 كنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی تاسیس شد، به همین دلیل هر سال این روز (8 سپتامبر) به عنوان روز جهانی فیزیوتراپی گرامی داشته می شود. روز جهانی فیزیوتراپی فرصتی است برای تمامی فیزیوتراپیست ها در سراسر جهان تا آگاهی عمومی نسبت به نقش حیاتی حرفه شان در سلامت جامعه را افزایش دهند.

فیزیوتراپیست متخصص حفظ و افزایش توانایی افراد در حركت و فعالیت است. یك فیزیوتراپیست با دانش خود در مورد آنچه باعث حركت در بدن می شود، تحرك و استقلال را برای بیماران به ارمغان می آورد و بسیای از مشكلات ناشی از درد، ناتوانی های حركتی، آسیب های ورزشی و شغلی، سالمندی و بی تحركی را درمان می كند.

فیزیوتراپی شیوه ای از درمان بیماری ها و اختلالات عصبی-ماهیچه ای-اسكلتی با استفاده از تجهیزات مكانیكی، جریان های الكتریكی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیكی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می شود.

1352

برچسب ها
- فیزیوتراپی
- بیماری
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۷ - ۱۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۹