دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

نشست شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی، مدیران امور آموزشی و دانشجویی و مدیران گروه های آموزشی، بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی در ابتدای این نشست كه با دستور جلسه " چگونگی بازگشایی دانشگاه " برگزار شد، به شرایط كرونایی اشاره كرد و لزوم برنامه ریزی با توجه به حفظ سلامتی دانشجویان و حفظ بالاترین كیفیت آموزشی ممكن را یادآور شد.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه، عدم حضور دانشجویان در محیط دانشگاه را برای همه مسئولان و اساتید دانشگاه ناخوشایند توصیف كرد و گفت: طی 11 ماه كه از مسئولیت اینجانب می گذرد، هیات رئیسه دانشگاه ماهیانه 400 ساعت كار كردند به این امید كه كرونا كنترل شود و دانشجویان در دانشگاه حضور پرشوری را داشته باشند.

وی، به تعمیرات و بازسازی فضای فیزیكی بعضی از دپارتمان ها كه مشكلات عدیده داشتند، تهیه و نصب اكسیژن ساز در مركز رازی و تهیه سی تی اسكن، اجرای برنامه واكسیناسیون برای كادردرمان، كاركنان و دانشجویان در تهران و تلاش مشقت بار همكاران آموزشی و دانشجویی برای هماهنگی های لازم با دانشگاه های سراسر كشور جهت واكسیناسیون دانشجویان ساكن شهرستان ها، تامین اعتبارات لازم برای فعالیت مجدد پروژه های عمرانی، راه اندازی مركز درمان سرپایی كرونا در مركز رازی و پیش بینی ایجاد پایگاه واكسیناسیون در مركز رازی، اشاره كرد و افزود: همه این اقدامات، بستری برای حضور پرشور دانشجویان را فراهم كرده است.

دكتر خانكه، سیاست وزارت بهداشت برای ترم پائیز را تركیبی از آموزش حضوری و مجازی اعلام كرد و گفت: برغم اجرای برنامه واكسیناسیون، شیوع كرونا در كشور ما و دیگر كشورها بالاست و تحت این شرایط، امكان حضور صددرصدی دانشجویان برای ترم آینده نیست و فقط برای حفظ كیفیت مهارت های عملی دانشجویان، پیش بینی خوابگاه با ظرفیت محدود جهت شركت دانشجویان در دوره های كارآموزی و كارورزی شده است، ضمن آنكه گروه های آموزشی با همكاری واحد EDC می توانند محتواهای آموزشی و فیلم های آموزشی را برای بارگذاری روی وب سایت گروه ها، تهیه و استفاده كنند.

دكتر خدایی معاون آموزشی دانشگاه همچنین بر ارتقای كیفیت كلاس های مجازی تاكید كرد و گفت: براساس دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت، ترم آینده ترجیحا تركیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود، ضمن آنكه وزارت بهداشت، طی مكاتبه ای به همه دانشگاه های زیرمجموعه، برگزاری كلاس های مجازی با حضور اساتید در محل دانشگاه را مدنظر قرار داده است.

وی با اشاره به شرایط كرونایی و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ظرفیت خوابگاه ها را محدود (حدود 300 نفر) اعلام كرد و افزود: دانشجویان جدید مقاطع كارشناسی و ارشد، تحت آموزش مجازی خواهند بود، دانشجویان دكتری نیز با نظر مدیران گروه های آموزشی، از آموزش های حضوری یا مجازی بهره می گیرند.

دكتر خدایی، تصریح كرد: دانشجویانی كه به دلیل داشتن پایان نامه و یا دلایل دیگر، در اولویت استفاده از دوره های كارآموزی و كارورزی هستند، به شرط تلقیح دو دوز واكسن كرونا و داشتن كارت واكسیناسیون و با هماهنگی و برنامه ریزی گروه های آموزشی، می توانند در خوابگاه ها اقامت داشته و بصورت فشرده، در دوره های كارورزی و كلاس های عملی شركت كنند.

دكتر سهیلا شهشهانی پور مدیر امورآموزش و تحصیلات تكمیلی دانشگاه نیز در سخنانی با توجه به ظرفیت محدود خوابگاه ها، بر برنامه ریزی دوره های كارورزی بصورت فشرده و شركت تركیبی دانشجویان تهرانی و شهرستانی در هر دوره تاكید كرد و گفت: مدیران گروه های آموزشی برنامه ریزی كارورزی ها را برای طول ترم نداشته باشند و بصورت فشرده برنامه ریزی كنند تا گروه های اولویت دار دانشجویان، مرتبا برای شركت در دوره های كارورزی، با یكدیگر جابجا شوند.

وی از مدیران گروه های آموزشی خواست تا آمار دقیقی از دانشجویان اولویت دار برای شركت در كلاس های عملی و دوره های كارورزی را جهت برنامه ریزی ، به مدیریت آموزش دانشگاه ارائه بدهند.

دكتر واحدی مدیر واحد EDC دانشگاه نیز طی سخنان كوتاهی، از مدیران گروه های آموزشی خواست تا این واحد را در تولید محتواهای آموزشی یاری كنند و با توجه به شرایط كرونایی، پیشنهادهای خود برای ارتقای كیفیت آموزش ها را ارائه بدهند.

اكبر میرجانی اقدم مدیر امور دانشجویی دانشگاه نیز ضمن تشكر از معاونت های آموزشی و درمان، جهت همكاری در زمینه واكسیناسیون دانشجویان، از مدیران گروه های آموزشی خواست تا با توجه به ظرفیت محدود خوابگاه ها، اولویت بندی دانشجویان برای حضور در دوره های كارورزی و كارآموزی را تا 20 شهریورماه جاری اعلام كنند تا برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای اقامت دانشجویان پیش بینی شود.

وی با اشاره به اینكه 60 درصد دانشجویان تاكنون واكسینه شده اند، افزود: مدیران گروه های آموزشی نظارت بر چگونگی اجرای برنامه های كارورزی ها داشته باشند و با هماهنگی معاونت درمان، دوره های كارورزی را بصورت فشرده برگزار كنند.

در ادامه، مدیران گروه های آموزشی نقطه نظرها و پیشنهادهای خود در ارتباط با آموزش مجازی دانشجویان را مطرح كردند.

رئیس دانشگاه نیز با تاكید بر ارتباط مستمر اساتید با دانشجویان، گفت: شرایط بحرانی كرونا، سبب شده كه گروهی در صف اول بر بالین بیماران كرونایی خدمت كنند، و گروهی هم مانند ما دانشگاهیان، باید از دانشجویان كه مانند فرزندان ما هستند، مراقبت كنیم و آموزش مجازی نباید سبب شود كه فاصله بین ما با دانشجویان زیاد شود و باید وقت زیادی را حتی بیشتر از گذشته، برای دانشجویان بگذاریم و اوقات آنان را با برنامه های آموزشی و پژوهشی پر كنیم تا به حفظ سلامت روان آنان كمك كرده باشیم.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۴:۴۸ - ۱۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۱