دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تفاهم نامه همكاری های مشترك علمی میان دو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تربیت مدرس منعقد شد
 
در راستای سیاست های كلان وزارت بهداشت در همگرایی علوم ؛

تفاهم نامه همكاری های مشترك علمی میان دو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تربیت مدرس منعقد شد

در راستای سیاست های كلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در همگرایی علوم، تفاهم نامه همكاری دو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تربیت مدرس، بمنظور گسترش ارتباطات علمی برای توسعه فناوری، دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای تولید دانش، منعقد شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، براساس این تفاهم نامه كه به امضای دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دكتر محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس رسیده است، دو دانشگاه توافق كردند كه در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری با یكدیگر همكاری داشته باشند.

" همكاری در ایجاد و راه اندازی دوره های میان رشته ای و تدوین دوره های آموزشی مشترك مورد تقاضای طرفین با توجه به نیازها و اولویت های وزارت بهداشت و وزارت علوم " ، " استفاده از ظرفیت طرفین (شامل تبادل استاد و دانشجو، استفاده از فضا و عرصه های آموزشی، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری، برگزاری دوره های بین المللی مشترك و تبادل علم و فناوری با دیگر مراكز علمی در جهان " ، " برگزاری دوره های كارشناسی ارشد یا دكتری پیوسته مشترك در رشته های دارای برنامه مصوب دو وزارتخانه بهداشت و علوم " و " برگزاری دوره های مشترك تكدرس، كوتاه مدت، مهارتی و حرفه ای برای دانشجویان، كاركنان، اعضای هیات علمی و متقاضیان آزاد از طریق مراكز دفتر آموزش آزاد، EDC ، مركز آموزش مهارتی و حرفه ای، مركز بالندگی اعضای هیات علمی، پردیس های خودگردان و بین المللی "، از جمله توافقات دو دانشگاه در حوزه آموزشی است.

این گزارش حاكیست كه " همكاری و حمایت از اجرای پایان نامه های مشترك دانشجویی بویژه پایان نامه های محصول محور مقاطع تحصیلات تكمیلی " ، " انجام طرح های مشترك تحقیقاتی و فناورانه مورد توجه طرفین تفاهم نامه در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی " ، " برگزاری كارگاه های علمی، آموزشی، مهارتی، پژوهشی، كاربردی، تجاری سازی، بین الملل سازی و... " ، " ایجاد شبكه های اطلاعاتی میان دو دانشگاه به منظور اشتراك منابع علمی و بسترسازی برای تولید علوم میان رشته ای " ، " همكاری در تقویت پارك های علمی و فناوری، مراكز رشد بویژه در زمینه فناوری های نوین در بخش حوزه علوم بین رشته ای " و " استفاده از قابلیت های دو دانشگاه برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در حوزه تجهیزات پزشكی - توانبخشی " ، از جمله همكاری های پژوهشی پیش بینی شده دو دانشگاه می باشد.

همچنین براساس این تفاهم نامه، " همكاری در جهت بهره مندی از تجارب و مشاوره های اعضای هیات علمی دو دانشگاه در قالب پروژه های همكاری با صنعت، با هدف تبدیل دانشگاه به نخستین مرجع رفع نیازهای دانش محور و كارآفرین " ، " برگزاری همایش ها، نشست های علمی تخصصی و دانشجویی با محوریت توسعه امور آموزشی و پژوهشی، جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف با هدف تولید، انتقال دانش و فناوری به صورت مشترك در سطح ملی و بین المللی " ، " ایجاد بستر مناسب جهت در اختیار قرار دادن امكانات پزشكی، پیراپزشكی و بیمارستانی مراكز وابسته " و " امكان عضویت وابسته برای اعضای هیات علمی دو دانشگاه " ، میان دو دانشگاه شكل می گیرد.

در این تفاهم نامه كه مشتمل بر 7 ماده می باشد، روش اجرایی و نحوه همكاری طرفین، شرایط فسخ تفاهم نامه و همچنین مدت اجرای این تفاهم نامه كه سه سال تعیین شده، مشخص بوده، ضمن آنكه تمدید اجرای این تفاهم نامه امكانپذیر می باشد.

لازم به ذكر است، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 8 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت بیش از یك هزار و 800 دانشجو در سه مقطع رشته های تخصصی سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی )، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشاركت دارد. ضمن آنكه، از طریق مراكز درمانی تابعه، به ارائه خدمات به بیماران و نیازمندان می پردازد.

این دانشگاه منحصربفرد در راستای تحقق هدف دستیابی به مرجعیت علمی و فنی طراحی و ساخت تجهیزات توانبخشی و اندام مصنوعی در كشور، گام های موثری برداشته و در آخرین رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشكی كشور بلحاظ شاخص ها و فعالیت های فناورانه، رتبه چهارم را در میان 22 دانشگاه علوم پزشكی تیپ دو كشور كسب كرده است.

هم اكنون 20 شركت و واحد فناور تحت پوشش مركز رشد و مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی فعالیت می كنند كه چهار شركت از این مجموعه، در گروه شركت های « دانش بنیان » كشور قرار دارند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۴:۳۸ - ۱۶/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶