دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در رتبه بندی جهانی دانشگاههای دنیا قرار گرفته است
 
براساس رتبه بندی تایمز در سال 2022 میلادی؛

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در رتبه بندی جهانی دانشگاههای دنیا قرار گرفته است

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، براساس رتبه بندی جهانی تایمز در سال 2022 میلادی، در رده 1000 تا 1200 دانشگاه جهان قرار گرفته است.

به گزارش وبدای دانشگاه، نظام رتبه بندی تایمز از جمله نظام های رتبه بندی معتبر جهانی است كه برای رتبه بندی سال 2022 میلادی، اطلاعات ارجاعات و انتشارات پژوهشگران بیش از 2100 دانشگاه و موسسه آموزش عالی از 99 كشور جهان را جمع آوری و بررسی كرده، ولی براساس شاخص های خود، فقط 1600 دانشگاه بزرگ دنیا از جمله دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را در رتبه بندی دانشگاه ها قرار داده است.

این گزارش همچنین حاكیست كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از میان 58 دانشگاه ایران كه در این رتبه بندی شركت داده شدند، رتبه 32 را بدست آورده است.

نظام رتبه بندی تایمز، همه ساله دانشگاه ها را براساس 13 شاخص در پنج حوزه " آموزش، پژوهش، میزان استنادات، درآمد از بخش صنعت و فعالیت های بین المللی " مورد بررسی قرار داده و رتبه بندی می كند.

لازم به ذكر است، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 8 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت حدود دو هزار دانشجو در سه مقطع رشته های تخصصی سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی )، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشاركت دارد.

این دانشگاه منحصربفرد كه تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت می كند، در برخی از رشته ها بعنوان تنها برگزاركننده، و یا اولین مجری دوره های تحصیلات تكمیلی (كارشناسی ارشد و دكتری) در داخل و خارج از كشور شناخته شده است.

انتهای پیام/

تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۲:۲۱ - ۱۶/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۹