دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

لزوم به كارگیری همه امكانات شهرداری برای كاهش آسیب های اجتماعی
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمامی امكانات و برنامه های شهرداری باید به سمت پیش گیری از آسیب های فرهنگی-اجتماعی و حل معضلات اجتماعی برود.
لزوم به كارگیری همه امكانات شهرداری برای كاهش آسیب های اجتماعی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمامی امكانات و برنامه های شهرداری باید به سمت پیش گیری از آسیب های فرهنگی-اجتماعی و حل معضلات اجتماعی برود.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره بر اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی و لزوم پرداختن مدیریت شهری به این مسائل ، اظهار داشت: اولین موضوع در حوزه خانواده توجه مجدد جامعه و تمركز جامعه به خانواده و اهمیت مسائل آن است و شهرداری نیز باید امكانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را برای تقویت این نگاه و رویكرد در فضای اجتماعی استفاده كند.

وی افزود: هرجایی كه خانواده به دلایلی دچار آسیب بشود امكانات و برنامه های شهرداری باید به سمت پیشگیری از این آسیب و در برخی موارد به سمت حل آن برود.

عضو شورای شهر تهران عنوان كرد: قطعاً خانواده یك اولویت است و امكانات شهرداری نیز می تواند در این زمینه كمك باشد و برخی از مشكلات را حل كند.

عباسی در پاسخ به این سوال كه برنامه مدیریت شهری ششم و شورای شهر در حوزه كاهش معضلات اجتماعی چیست، بیان كرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی باید ابتدا به مشاركت عمومی تبدیل شود و با مشاركت عمومی امكانات و برنامه های شهرداری به كمك بیاید تا مسائل و معضلات جامعه را حل كند.

وی افزود: ما صرفاً نمی گوییم معضلات بلكه ممكن است معضلی نباشد و باید حتماً در زمینه ارتقا و بهبود شرایط فرهنگی-اجتماعی نیز اقدام كنیم. در همین راستا، ابتدا شهرداری باید برای مشاركت شهروندان در این حوزه ها برنامه ریزی كند و سپس با مشاركت شهروندان در زمینه برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی اقدام كنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح كرد: در این دوره نیز این موارد در دستور كار و برنامه مدیریت شهری قرار دارد و به آن توجه ویژه خواهیم كرد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۰۶ - ۲۱/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴