دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

همایش بین المللی " آموزش و مداخلات مددكاری اجتماعی در دوره همه گیری كووید 19" برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

همایش بین المللی " آموزش و مداخلات مددكاری اجتماعی در دوره همه گیری كووید 19" برگزار شد

همایش بین المللی " آموزش و مداخلات مددكاری اجتماعی در دوره همه گیری كووید 19"، از روز شنبه (20 شهریورماه)، به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بصورت مجازی برگزار شد.

در این همایش كه به همت گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با همكاری انجمن علمی مددكاری اجتماعی، و به دو زبان انگلیسی و فارسی برگزار شد، بیش از 520 متخصص، صاحبنظر، سیاست گذار اجتماعی، دانش آموخته، محقق و اساتید ایرانی حوزه مددكاری اجتماعی و شش متخصص و صاحبنظر از كشورهای ژاپن، استرالیا، بنگلادش، تایلند، كانادا و آمریكا شركت داشتند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان سخنران افتتاحیه این همایش، ضمن خیرمقدم به متخصصان ایرانی و خارجی شركت كننده در همایش، در مورد روند ابتلای جامعه به كرونا و مشكلات ناشی از آن و چگونگی مدیریت درمان و خدمات اجتماعی در طی همه گیری كرونا سخن گفت.

وی ضمن ارائه ی گزارش آماری از آخرین وضعیت شیوع كرونا در ایران و جهان، به نقش موثر رصدخانه اجتماعی كووید 19 در شناخت علل و عوامل گوناگون اجتماعی این بیماری و همچنین، عوامل موثر بر آن اشاره كرد.

این همایش در ادامه، به اجرای سه پنل تخصصی پرداخت. در نشست اول كه با موضوع " پاسخ مددكاری اجتماعی در دوران همه گیری (1) " ارائه شد، ساره ابری از دانشگاه Metropolitan Researcher University در مورد وضعیت مدیریت اجتماعی كرونا در ژاپن سخنرانی كرد.

سپس، پروفسور لیندنا بریكسمن از دانشگاه Western Sydney University در مورد مسكن اجتماعی در زمان همه گیری كرونا در استرالیا و نقش مددكاران اجتماعی در این موضوع سخن گفت، و در ادامه، دكتر كیم رابینسون نیز از همان دانشگاه به مساله حقوق بشر در دوره ی همه گیری كرونا، مداخلات انسان دوستانه و مبتكرانه ی مددكاران اجتماعی در راستای حركت جامعه به سمت پاسخ گویی اجتماعی پرداخت.

این گزارش همچنین حاكیست كه پروفسور تولشی كمار از دانشگاه علوم و تكنولوژی شاه جلال بنگلادش در مورد خدمات رفاه اجتماعی در این كشور سخنرانی كرد، و سارا بُل از اساتید دانشگاهThammasat University كشور تایلند نیز مقاله خود در مورد " انزوای اجتماعی و روش های مدیریت كرونا در كشور تایلند " را ارائه داد.

پنل دوم این همایش با موضوع " آموزش مددكاری اجتماعی در زمان همه گیری - COVID " برگزار شد، و دكتر غنچه راهب مدیرگروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مورد مشكلات آموزش مددكاری اجتماعی در حیطه ی آموزش ماهیت، ملزومات، فرایند، نگرش و انگیزش صحیح در دانشجویان سخن گفت.

سپس، روژان افروز از متخصصان دانشگاه Deakin University استرالیا ، در مورد عدم قطعیت و لزوم آموزش آن در آموزش مددكاری ، و سمیه نوشادی از متخصصان مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مورد آموزش مجازی و شاخص های آن سخنرانی كردند.

آخرین پنل تخصصی این نشست با موضوع " پاسخ مددكاری اجتماعی در دوران همه گیری (2) "، شامل سخنرانی های متخصصان از كشورهای كانادا، امریكا و ایران بود. دكتر امیر جلال از دانشگاه مددكاری اجتماعی University of Calgary كانادا در مورد " درس هایی كه از وقایع همه گیری كرونا در مورد مساعدت های دو جانبه در جوامع جهانی می شود دریافت كرد"، و خانم ها كلزار و راجرز از مركز درمانی و اورژانس بیمارستانی كشور آمریكا در مورد " نقش مددكاران اجتماعی در مورد خدمات درمانی بیمارستانی، در حوزه های ارزیابی، مدافعه و سازگار نمودن " سخنرانی كردند.

همچنین دكتر معارف وند عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، سخنرانی خود تحت عنوان " مداخلات روانی اجتماعی طولانی مدت در زمان شیوع كرونا" را در این بخش ارائه داد، ضمن آنكه در پایان این پنل و دو نشست قبلی، متخصصان به سئوال های شركت كنندگان در این همایش پاسخ دادند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۹:۲۴ - ۲۲/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲