دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

والدین با گفتگو استرس فرزندان خود را كاهش دهند
 
با توجه به ایجاد آمادگی ها برای آموزش حضوری مدارس در دوران كرونا والدین با گفتگو استرس فرزندان خود را كاهش دهند >
هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا گفت: خانواده ها در كاهش استرس فرزندان و آماده سازی آنان برای ورود به مدرسه كمك كنند و متناسب با ترس ها و نگرانی هایشان با آنها گفتگو كنند.

به گزارش هگمتانه، مهتا سنگستانی روز یكشنبه بیان كرد: با توجه به بازگشایی مدارس در آینده نزدیك و احتمال بروز استرس در فرزندان در زمینه احتمال ابتلا به كرونا، خانواده ها باید در مورد نگرانی های فرزندان با آنها به طور صریح و صمیمانه گفت و گو كنند.

وی اظهار كرد: بهتر است والدین به فرزندان بگویند احساس اضطراب برای بازگشایی مدارس امری طبیعی است و آنها هم در شرایط عادی بارها این وضعیت را تجربه كرده اند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا گفت: والدین برای بچه ها توضیح دهند كه در صورت بازگشایی مدارس، رعایت شیوه نامه های بهداشتی شامل حفظ فاصله فیزیكی، استفاده از ماسك، شستشو و ضدعفونی مرتب دست ها، سبب حفظ سلامتی آنان در مدارس می شود و در كاهش استرس دانش آموزان مؤثر است.

سنگستانی ادامه داد: به طور حتم فراهم بودن شرایط حضور در مدرسه و جمع همسالان بهترین راه برای تأمین سلامت روانی دانش آموزان است.

وی تأكید كرد: والدین باید از فرزندان خود بخواهند در صورت بروز هر مشكل در فضا و محیط مدرسه آن را با معلمان و مربیان مدرسه در میان بگذارند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا اظهار كرد: واكسیناسیون همگانی یكی از مهمترین اقداماتی است كه راه را برای بازگشایی مدارس هموار می كند بنابراین مشاركت در این امر گام مؤثری برای پایان محدودیت های ناشی از همه گیری كرونا است.

سنگستانی ادامه داد: بنابراین سازگاری با شرایط كنونی و تغییر سبك زندگی در راستای حفظ سلامت جسمی و روانی، یكی از ضروریات است و باید به گونه ای برنامه ریزی كرد كه خانواده ها به ویژه كودكان كمترین آسیب را ببینند.

وی راهكارهای كاهش آسیب ناشی از تعطیلی مدارس را شامل اجرای برنامه های پرورشی، فرهنگی و ورزشی در فضای مجازی مدارس با هدف اقناع و تأمین سلامت روان دانش آموزان دانست و گفت: انجام فعالیت بدنی توسط اعضای خانواده با یكدیگر و در محیط خانه، علاوه بر سلامت جسمی در تأمین سلامت روانی افراد نیز مؤثر است.

به نقل از ایرنا، مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا افزود: استفاده از فیلم های ورزشی و بازی های رایانه ای كه به حركت بدنی نیاز دارند، انجام فعالیت های مفرح در خانواده از قبیل تماشای فیلم با یكدیگر، كتاب خوانی، مشاعره، بازی های فكری در غنی سازی اوقات فراغت مفید است.
   تاریخ: ۱۲:۱۰ - ۲۲/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۷