دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه، به سئوال های دانشجویان در ارتباط با چگونگی بازگشایی دانشگاه و برگزاری ترم جدید، پاسخ گفت
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دانشگاه، به سئوال های دانشجویان در ارتباط با چگونگی بازگشایی دانشگاه و برگزاری ترم جدید، پاسخ گفت

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان كه عصر دوشنبه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه، بصورت مجازی برگزار شد، به سئوال های دانشجویان در ارتباط با چگونگی بازگشایی دانشگاه و برگزاری ترم جدید، پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه از ابتدای جلسه و بدون فوت وقت، آماده پاسخگویی به سئوال ها شد و در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ظرفیت خوابگاه ها و چگونگی پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها گفت: از روز شنبه، تا 50 درصد ظرفیت همه خوابگاه ها را بتدریج مورد استفاده قرار می دهیم تا دانشجویان مقطع كارشناسی بتوانند واحدهای عملی و كارورزی خود را بگذرانند.

وی از دانشجویان خواست تا شرایط بحران كرونا در كشور را درك كنند و افزود: وضعیت ویروس قابل پیش بینی نیست و برخی از كارشناسان، احتمال شروع موج ششم در آبان ماه را پیش بینی می كنند. و هرچند كه ما از نبود دانشجویان در دانشگاه ناراحت هستیم و به حضور دانشجویان و شور و شوق آنان در محیط دانشگاه دلخوش می شویم، ولی سلامتی دانشجویان اولویت ماست و مسئولان در تصمیم گیری هایشان، دغدغه سلامتی دانشجویان را دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش واكسیناسیون، امیدواریم كه بتدریج همه بتوانیم به زندگی عادی برگردیم، هرچند كه در كشورهای اروپایی برغم واكسیناسیون گسترده و كاهش در ابتلا، هنوز كلاس های درس دانشگاه ها بصورت مجازی برگزار می شود.

از دكتر خانكه سئوال شد كه اگر دانشجویان بصورت گروهی، خانه اجاره كنند، آیا دانشگاه می تواند بجای هزینه های خوابگاه، كمك هزینه اجاره مسكن به دانشجویان بدهد؟

رئیس دانشگاه در پاسخ گفت: ما تابع قانون هستیم، هدف، جلوگیری از تجمع دانشجویان، پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری به یكدیگر است و چه فرقی می كند كه این در خوابگاه اتفاق بیافتد یا در خانه اجاره ای .

دكتر خانكه افزود: آرزوی ما فارغ التحصیلی دانشجویان در زمان خودش است، اما باید به این موضوع، از تمام زوایا نگاه كنید. همانطور كه در جامعه می بینید، تلقیح واكسن، مصونیت كامل ایجاد نمی كند و چه بسا افرادی كه دو دوز وكسن دریافت كردند، اما به كرونا مبتلا شدند.

دكتر خانكه همچنین در پاسخ به سئوالی در ارتباط با دانشجویان ورودی 99 و 1400 و برنامه دانشگاه برای آشنایی آنان با امكانات و فضای دانشگاه ، اظهار داشت: مقرر شده تا تور یك هفته ای برای آشنایی دانشجویان ورودی 99 همه رشته ها و تور دیگری برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید برگزار شود تا این دانشجویان نیز از نزدیك با امكانات و فضای دانشگاه آشنا شوند، كه بمحض سامان گیری دانشجویان خوابگاهی و شروع دوره های كارورزی دانشجویان، اطلاع رسانی برای ثبت نام متقاضیان شركت در این تورها آغاز خواهد شد.

وی افزود: تلاش خواهد شد تا برای برگزاری این تور یك هفته ای و فراهم كردن امكان شركت دانشجویان شهرستانی در این تورها، وقفه ای در دوره های كارورزی ایجاد كنیم و در این فاصله یك هفته ای بین دوره های كارورزی، جای دانشجویان كارآموز و كارورز را به دانشجویان شهرستانی ورودی 99 یا 1400 بدهیم تا دانشجویان شهرستانی ورودی جدید نیز بتوانند در این تورها شركت كرده و با بخش های مختلف دانشگاه آشنا شوند.

وی درباره محدودیت در ظرفیت خوابگاه ها، گفت: دانشجویان مقطع كارشناسی كه برای فارغ التحصیلی، نیاز به گذراندن واحدهای عملی و كارورزی را دارند، در اولویت اسكان در خوابگاه ها و شركت در كارورزی ها هستند و فعلا برنامه ای برای دانشجویان كارشناسی ارشد نداریم، ضمن آنكه تصمیم گیری در مورد دانشجویان دكتری نیز به عهده مدیران گروه های آموزشی است.

رئیس دانشگاه افزود: ما تابع ستاد ملی كرونا و وزارت بهداشت هستیم و امیدواریم با گسترش واكسیناسیون، اوضاع شیوع كرونا بهتر شده و بتوانیم برای ترم بهمن، حضور بیشتر دانشجویان در دانشگاه را شاهد باشیم.

دكتر خانكه در پاسخ به گلایه های دانشجویان از برخی كلاسهای مجازی كه از كیفیت لازم برخوردار نیستند، گفت: مطمئنا اینگونه كلاس ها كم هستند، ضمن آنكه كمیته ای برای بررسی آموزش های مجازی و دستیابی به راهكارهای لازم برای ارتقای كیفیت آموزش مجازی تشكیل شده است.

وی افزود: علاوه بر نظارت بیشتر بر آموزش های مجازی و مهارتی، قرار است محتواها و فیلم های آموزشی كه در حال تهیه هستند، در وب سایت گروه های آموزشی بارگذاری شود تا دانشجویان تا جایی كه نیاز دارند، بر روی این محتواها و فیلم ها مرور كنند.

از رئیس دانشگاه سئوال شد كه آیا دانشجویان تهرانی می توانند برای رفع اشكال و یا برگزاری كلاس های محدود در دانشگاه حضور داشته باشند؟

دكتر خانكه در پاسخ گفت: دانشجویان همیشه برای رفع اشكال می توانند با اساتید خود ارتباط داشته باشند، ولی برگزاری كلاس های محدود، به دور از عدالت آموزشی است و دانشگاه نمی تواند رسما تفاوتی بین دانشجویان تهرانی و شهرستانی قائل شود.

رئیس دانشگاه همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه تكلیف دانشجویانی كه كارورزی خود را در طول یك ماه به اتمام نرسانند، چیست؟، گفت: قرار است كه گروه های آموزشی، كارورزی هر دانشجو را در بازه زمانی یك ماهه برنامه ریزی كرده و به اتمام برسانند، اما اگر به دلایلی، یك ماه برای اتمام كارورزی دانشجویی كافی نبود، مدیر گروه آموزشی مربوطه می تواند با هماهنگی معاونت های آموزشی و دانشجویی، اسكان آن دانشجو را در خوابگاه ، و ادامه دوره كارورزی او را تمدید كند.

در بخش هایی از این نشست، دو تن از دانشجویان، از عدم پاسخگویی برخی از كارشناسان گروه ها یا كارشناسان مدیریت آموزش در زمان دوركاری، و همچنین، از كم توجهی برخی از اساتید در اعلام نمره های آخر ترم ، گلایه كردند كه رئیس دانشگاه ، ضمن آنكه این كم توجهی ها را از سوی تعداد اندكی از كارشناسان یا اساتید دانست، انتقال این گلایه ها و تذكر در این ارتباط را مورد توجه قرار داد.

گفتنی است؛ پرسش های دانشجویان شركت كننده در این نشست كه بیش از یك سال بطور انجامید، توسط عادلی نیا و داستار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه مطرح شد و دكتر خانكه رئیس دانشگاه، به آنها پاسخ داد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۳۲ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۷