دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

86 درصد ایرانی ها از واكسن استقبال می كنند
 
تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: مطالعه درمورد پذیرش واكسن كرونا در جامعه شهری و روستایی ایران نشان می دهد كه به طور میانگین 86 درصد شهروندان پذیرش واكسن كرونا دارند و از واكسیناسیون استقبال می كنند.
86 درصد ایرانی ها از واكسن استقبال می كنند تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: مطالعه درمورد پذیرش واكسن كرونا در جامعه شهری و روستایی ایران نشان می دهد كه به طور میانگین 86 درصد شهروندان پذیرش واكسن كرونا دارند و از واكسیناسیون استقبال می كنند.

حمیدرضا خانكه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه افرادی كه واكسن می زنند، دچار ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ بر اثر كرونا نمی شوند، افزود: به عبارتی این شاخص ها با تزریق واكسن كرونا كاهش پیدا می كند.

وی تصریح كرد: نظام سلامت در كشورهایی كه واكسیناسیون گسترده انجام داده اند بار كمتری را متحمل شده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تاكید كرد: 76 درصد مرگ های كرونایی مربوط به افراد بالای 70 سال است و 12 درصد از این آمار افرادی بوده كه تمایل به زدن واكسن نداشتند، تصریح كرد:هم اكنون 12 درصد شهروندان به شدت در مقابل تزریق واكسن مقاوم هستند.

خانكه ادامه داد: البته جریان مخالف واكسن در تمام دنیا از جمله ایران وجود دارد و به نظر می رسد رسانه ها باید بیشتر در مورد فواید زدن واكسن كرونا اطلاع رسانی صحیح و علمی كنند.

وی همچنین گفت: رسانه ها باید اثرات مفید و موثر واكسیناسیون را كه تاكنون به اثبات رسیده را برای مردم تبیین كنند.

وی افزود: هرچند ناشناخته هایی در مورد واكسن كرونا وجود دارد اما تاكنون اثرات مثبت آنها به اثبات رسیده است.

سه عامل مهم برای مدیریت كرونا

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه سه عامل مهم برای مدیریت بیماری كرونا را واكسیناسیون سریع، حمایت مالی و اجتماعی از گروه های آسیب پذیر و كم برخوردار و رعایت توصیه های اجتماعی عنوان كرد.

خانكه اظهار داشت:این سه عامل باید با هم انجام شود، در غیر این صورت كشور موفق به مدیریت بیماری كرونا نمی شود.

وی یادآور شد: توصیه های اجتماعی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسك و شستن دست ها و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی ها كماكان باید رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در عین حال بیان كرد: نمی توان به مردم فشار آورد كه توصیه های اجتماعی را رعایت كنند، اما از آنها حمایت نكرد.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- واكسیناسیون
- استرس
پروندهٔ خبری
- واكسن كرونا، از نظریه تا عمل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۹ - ۲۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶