دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

برخورد هیجانی و احساسی با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نداشته باشیم
 
تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: به هیچ وجه نباید با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هیجانی و احساسی برخورد كرد.
برخورد هیجانی و احساسی با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نداشته باشیم تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: به هیچ وجه نباید با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هیجانی و احساسی برخورد كرد.

دكتر حمیدرضا خانكه روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با یادآوری اینكه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در روزهای اخیر بسیار مطرح است، افزود: در حال حاضر امكان بازگشایی به صورت حضوری به طور كامل وجود ندارد و باید به صورت تدریجی این كار با اعمال شاخص های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است بازگشایی مدارس و دانشگاه ها انجام شود باید با احتیاط، رعایت دقیق شاخص ها، نظارت دقیق بر مراكز آموزشی و با حمایت كامل خانواده ها باشد.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بر لزوم تعیین شاخص های لازم برای رنگ بندی شهرها جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تاكید كرد و اظهار داشت: علاوه بر شاخص بستری ها به جمعیت باید چندین شاخص برای بازگشایی در نظر گرفته شود كه می توان به ظرفیت نظام سلامت، امكان رعایت توصیه های بهداشتی و شرایط فرهنگی و بومی اشاره كرد.

خانكه انتخاب شاخص های شفاف و اطلاع رسانی صحیح و به موقع را در این زمینه ضروری دانست و گفت: اعمال رفتارهای بدون هیجان و احساسی می تواند زمینه بازگشایی مناسب و بدون عوارض را فراهم كند.

وی یكی از راهكارها برای بازگشایی مدارس را كم كردن ظرفیت كلاس های درس عنوا كرد.

كرونا سبب تغییر نگاه به آموزش خواهد شد

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: كرونا در كنار مشكلاتی كه به وجود آورده است، فرصتی را فراهم كرد تا نگاه به آموزش تغییر پیدا كند.

خانكه تاكید كرد: دیگر نباید تمام دوره آموزشی به صورت حضوری برگزار شود، بلكه آموزش ها باید به صورت تلفیقی حضوری و مجازی باشد. امكان آموزش حضوری در كنار آموزش مجازی باید در مراكز آموزشی كشور فراهم شود.

وی با یادآوری اینكه ظرفیت های آموزش مجازی به واسطه كرونا توسعه یافته است، گفت: دیگر الزامی وجود ندارد كه دانشجویان را هر روز به دانشگاه بیاوریم، باید ازظرفیت آموزش تلفیقی بهره گرفت.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی توضیح داد: نتایج بررسی 176 كشور نشان می دهد كه یكی از مهم ترین مداخلاتی كه در فاصله 10 روز تاثیرش را بر روند بیماری نشان می دهد، مدیریت و نظارت بر مدارس و دانشگاه است.

خانكه همچنین گفت: تجمعات انبوه حدود 18 روز و فعالیت های دیگر مانند فاصله گذاری اجتماعی 18 تا 20 روز بعد، اثر خود را در كاهش ابتلا به كرونا نشان می دهند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- بازگشایی مدارس
- دانش آموزان
پروندهٔ خبری
- بازگشایی مدارس و دانشگاه ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۱ - ۲۸/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶