دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مهم ترین عوامل اضطراب و افسردگی زنان
 
مهم ترین عوامل اضطراب و افسردگی زنان >


مریم داودوندی در این باره اظهار كرد: در بیشتر جوامع افسردگی و اضطراب در زنان بیشتر از مردان گزارش می شود و یكی از دلایل عمده آن، كمال گرایی و نیز انتظارات بیش از حد زنان از خودشان است. زنان تلاش می كنند كه فعال و در عین حال بی نقص باشند، با این حال اكثر آنها قدردان زحمات و تلاش خود نیستند.

وی تصریح كرد: زنان باید برای دستیابی به آرامش روانی خود، بر موانع و مشكلات زندگی خود غلبه كنند و شناسایی باورها و ارزش های شخصی در این مسیر اهمیت به سزایی دارد، چرا كه به زندگی فرد نظم و انضباط می بخشد و بر اهداف شخصی اثرگذار خواهد بود.

این مشاور روانشناس اظهار كرد: زنان باید استعدادهای خود را كشف، و با تمركز و پرورش، این استعدادها را به توانمندی های خود تبدیل نمایند و بر اساس این توانمندی ها، جهت زندگی خود را به سمت پیشرفت و موفقیت تغییر دهند. آنها باید به این باور برسند كه می توانند قوی و موفق باشند.

داودوندی با اشاره به اینكه زنان برای دستیابی به زندگی موفق باید از درماندگی اكتسابی دوری كنند، افزود: پذیرفتن این واقعیت كه زنان به تنهایی توانایی مراقبت و انجام كارهای خود را دارند برای این قشر بسیار حائز اهمیت است. دستیابی به اهداف و آرزوها و ارتقا اعتماد به نفس با برنامه ریزی مناسب بدون شك امكانپذیر است.

وی ادامه داد: زنان برای رسیدن به اهداف خود باید صبر و شكیبایی داشته باشند چرا كه مسیر دست یافتن به موفقیت ممكن است سخت و پیچیده باشد اما در نهایت آنچه به دست خواهد آمد، ارزش ایستادگی و تحمل شرایط دشوار را دارد.

این روانشناس با بیان اینكه زنان باید برای دستیابی به آنچه می خواهند در مسیر خود ثابت قدم باشند، گفت: جامعه هم در این مسیر تأثیرگذار است، توجه به آرامش روانی زنان و دختران و سلامتی و تندرستی این قشر بدون شك سبب ایجاد جامعه ای شاد و سالم می شود.

داودوندی خاطرنشان كرد: دوری از روش های تبعیض آمیز در تربیت فرزندان و جلوگیری از به وجود آمدن احساس خود كم بینی در زنان و دختران از مواردی است كه باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۳۰/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۳