دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

كرونا داشتم و حالا افسرده ام ...
 
برخی از افراد پس از ابتلا به كرونا ، به رغم بهبودی دچار فسرگی می شوند ؛ این امر در كرونایی هایی كه در ICU بستری بودند ، بیشتر شایع است.
كرونا داشتم و حالا افسرده ام ...به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان ، این بیماران ممكن است به سندروم پس از مراقبت های ویژه مبتلا شوند. این سندروم شامل تجربه تركیبی از اختلالات روانی، جسمی و شناختی است كه به دلیل ماندن طولانی مدت در بخش مراقبت های ویژه ایجاد می شود. از دست دادن عزیزان بر اثر كرونا، انزوا، از دست دادن امنیت شغلی و ترس از این بیماری همگی عوامل كافی برای تشدید مشكلات روانشناختی از جمله افسردگی است
برخی دیگر اضطراب و استرس ناشی از ابتلای خود یا خانواده شان را تجربه كردند. در همین حال، ویروس كووید19 خود به تنهایی می تواند منجر به عوارض عصبی و روانی از جمله هذیان، خلق تحریك پذیر و سكته شود. افرادی كه سابقه بیماری های روانی را دارند از ریسك بیشتری برای مبتلا شدن به افسردگی پس از ابتلا به كووید 19 برخوردارند.

مبارزه روانی بعد از بهبود بیماری
كرونا داشتم و حالا افسرده ام ...بعد از بهبود ، بیماران باید با شرایط جدیدی از زندگی كنار بیایند به خصوص اگر علایم در آن ها همچنان وجود داشته باشد. بسیاری از بیماران بهبود یافته همچنان از اینكه دوباره به این ویروس مبتلا شوند استرس و اضطراب بسیاری را متحمل خواهند شد.

خبر خوب این است كه مشكلات بهداشت روانی از این نوع با انواع مختلفی از درمان، مانند درمان شناختی رفتاری (CBT)، كه به اكثر بیماران می تواند كمك كند تا احساس غم و اضطراب خود را تسكین دهند، قابل درمان است.

به گفته پزشكان، دارو های ضد افسردگی و ضد اضطراب، می توانند علائم خلقی را كاهش دهند. برخی از مراكز همچنین گروه های پشتیبانی به رهبری روانشناسان را ارائه می دهند كه به بیماران كمك می كند درك كنند كه تنها نیستند.
تحقیقات جدید نشان می دهد افراد مبتلا به كرونا ویروس پس از بهبودی، خطر قابل توجهی برای ابتلا به افسردگی و اختلال اضطراب دارند. علاوه بر این، مثبت شدن تست به خودی خود استرس زا است. این بیماری جدید به طور بالقوه زندگی را تهدید می كند و از كسانی كه به این بیماری مبتلا می شوند خواسته می شود از عزیزانشان جدا شوند.

علائم می تواند گاهی ماه ها ادامه داشته باشد، زندگی روزمره افراد را مختل كرده و آن ها را در معرض خطر بهداشت روان و افسردگی قرار دهد.

درمان خانگی افسردگی

كرونا داشتم و حالا افسرده ام ...تفكر مثبت داشته باشید
عبادت كنید
برنامه ریزی كنید
كتاب بخوانید
كار هنری را شروع كنید
بخندید
ورزش كنید
با خانواده وقت بگذرانید
تمیزكاری كنید
آهنگ گوش كنید
بنویسید
آشپزی كنید
روابط تان را كنترل كنید ؛
اگر دوستی دارید كه منفی باف است، بهتر است ارتباط تان را با او كم كنید. به جای آن با دوستان مثبت اندیش در ارتباط باشید.
از اخبار دوری كنید
   تاریخ: ۰۸:۱۵ - ۳۰/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۹