دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

قابلیت كارگاه های توانبخشی مركز روانپزشكی رازی، به عنوان « قطب توانبخشی روان كشور »
 
رئیس مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد) در نشست هیات رئیسه مطرح كرد:

قابلیت كارگاه های توانبخشی مركز روانپزشكی رازی، به عنوان « قطب توانبخشی روان كشور »

رئیس مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد) در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، قابلیت كارگاه های توانبخشی این مركز روانپزشكی را به عنوان « قطب توانبخشی روان كشور» مطرح كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر امید رضایی در این نشست كه با حضور رئیس و معاونان دانشگاه و دیگر اعضای هیات رئیسه برگزار شد، گفت: كارگاه های توانبخشی مركز روانپزشكی رازی با نظارت اعضای هیات علمی دانشگاه، حدود 500 بیمار را تحت خدمات پزشكی و توانبخشی قرار داده است كه بصورت روزانه خدمات دریافت می كنند.

وی، قابلیت این كارگاه ها و سطح خدمات توانبخشی روان در آنها را ارزشمند توصیف كرد و افزود: این كارگاه ها می توانند « قطب توانبخشی روان » در كشور شوند و مورد استفاده بیماران در مراكز و بیمارستان های دیگر در سطح كشور قرار بگیرند.

دكتر رضایی همچنین در این نشست، به راه اندازی و فعالیت مركز درمان سرپایی بیماران كرونایی و تزریق رمدسیویر در مركز رازی توسط گروهی از همكاران و كادر درمان این مركز اشاره كرد و گفت: از اوایل مهرماه جاری، با كاهش بیماران كرونایی، این مركز درمان سرپایی نیز بصورت نیمه تعطیل درآمد تا در صورتی كه مجددا با موج جدید در افزایش مبتلایان روبه رو شدیم، سریعا بازگشایی و فعال شود.

وی افزود: طی روزهای اخیر، برای مشاركت در اجرای برنامه كشوری واكسیناسیون كرونا، سریعا با همكاری شهرداری منطقه امین آباد، امكانات لازم برای واكسیناسیون خودرویی فراهم شد، اما به دلیل وجود مراكز متعدد واكسیناسیون در سطح شهر ری، فعلا برای مراجعات سرپایی واكسیناسیون انجام می شود تا در صورت نیاز، از امكانات خودرویی نیز استفاده كنیم.

در ادامه این نشست، دكتر حسین اخوان معاون درمان بیمارستان توانبخشی رفیده از مشاركت این بیمارستان در اجرای برنامه واكسیناسیون كشوری كرونا گفت كه از روز 27 شهریورماه، این بیمارستان خدمات واكسیناسیون را ابتدا برای خانواده پرسنل آغاز كرد و از روز 30 شهریور كه پایگاه واكسیناسیون بیمارستان توانبخشی رفیده در سامانه سلامت قرار گرفت، به واكسیناسیون عمومی پرداخت.

وی افزود: بیمارستان توانبخشی رفیده هر روز از ساعت 7/30 الی 14، به حدود یك صد نفر از افراد متقاضی، خدمات واكسیناسیون ارائه می دهد.

دكتر خانكه رئیس دانشگاه، از دكتر اخوان بابت خدماتشان در راه اندازی و مدیریت بخش تزریق رمدسیویر در بیمارستان روانپزشكی رازی، تشكر و قدردانی كرد.

دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در سخنانی با اشاره به راه اندازی مركز درمان سرپایی تزریق رمدسیویر در مركز رازی، گفت كه این مركز، براساس نظرسنجی از بیماران مراجعه كننده، بلحاظ عملكرد كیفی و نوع خدمات آن، از سطح خوبی نسبت به مراكز درمانی دیگر برخوردار بود.

وی افزود: با توجه به لزوم واكسیناسیون گسترده در كشور، پایگاه واكسیناسیون از اواخر شهریورماه در بیمارستان توانبخشی رفیده راه اندازی شد، ضمن آنكه در بیمارستان روانپزشكی رازی نیز پایگاهی ایجاد، و واكسیناسیون متقاضیان را انجام می دهد، و بنظر می آید كه برای دوز دوم افرادی كه تاكنون مرحله اول واكسن را انجام دادند، این پایگاه ها باید فعال بمانند و كمك كنند.

در بخش دیگری از نشست هیات رئیسه، دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه گزارش كوتاهی از بازگشایی خوابگاه ها با اولویت دانشجویان كارشناسی كه كارورزی دارند، ارائه داد و گفت: تعداد 120 دانشجوی ساكن شده در خوابگاه ها، در پایان مهرماه جاری و براساس برنامه معاونت آموزشی، افزایش می یابند.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه از دو معاون دانشجویی و آموزشی خواست تا بتدریج حضور دانشجویان را افزایش بدهند.

دكتر محمدرضا خدایی از هیات رئیسه خواست تا تمهیدات لازم برای شركت دانشجویان جدید در تور آشنایی با دانشگاه به صورت حضوری، تدارك دیده شود تا دانشجویان با رعایت پروتكل های بهداشتی بتوانند از نزدیك، با بخش های مختلف دانشگاه آشنا شده و سپس آموزش و تحصیل خود را بصورت مجازی آغاز كنند.

در ادامه این نشست، ضمن تاكید رئیس دانشگاه به حضور دانشجویان دكتری در دانشگاه، مسایل مربوط به اسكان این گروه از دانشجویان و همچنین، غذای دانشجویان خوابگاهی، مورد تبادل نظر اعضای هیات رئیسه قرار گرفت.

دكتر مسعود فلاحی خشكناب مسئول دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه در بخشی از این جلسه، دو پیشنهاد برای "دپوی مناسب ملزومات و تجهیزات مركز تزریق رمدسیویر در بیمارستان رازی" و " تدوین برنامه ایمن سازی خوابگاه ها و مراكز درمانی برای سال آینده و پیش بینی بودجه مورد نیاز "، را مطرح كرد.

در بخش پایانی نیز حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ضمن عرض تسلیت برای شهادت امام حسن (ع) و رحلت جانگداز پیامبر اكرم (ص)، با اشاره به بخشی از كتاب سبك زندگی شیخ صدوق كه جزو منابع دست اول شیعه است، گفت: طبقات اجتماعی به روایت از پیامبر (ص)، به دو گروه عوام یا توده مردم و گروه خواص تقسیم می شود.

وی افزود: براساس این روایت، پیامبر می فرمایند، زندگی عوام سامان پیدا نمی كند مگر توسط گروه خواص. و از ایشان می پرسند كه خواص، شامل چه كسانی می شود؟ و ایشان می فرمایند، شامل چهار دسته " ملوك یا رهبران جامعه، علما (دانشگاهی و حوزوی)، عابدان و تاجران " كه همه نقش مهمی را در ساماندهی وضعیت اجتماعی جامعه دارند.

حاج آقا افشاری در مورد ویژگی این چهار دسته، بنقل از روایت پیامبر اكرم كه در كتاب شیخ صدوق آمده است، گفت: ملوك، نگهبانان یك جامعه هستند كه در سلامت رهبری كنند و اگر گرگ باشند، نگهبانی برای آن جامعه نخواهند بود، كه شامل مدیران خرد میانی یك مجموعه می شود.

وی افزود: علما، طبیبان مردم هستند و اگر آنان بیمار شوند، چه كسانی می خواهند بیماران را درمان كنند. سومین دسته عابدان هستند كه نقش آنان مسئولیت هدایت یك جامعه را در عمل دارند و اگر این افراد با ظاهرسازی وارد شوند، آسیب های جبران ناپذیری خواهند داشت.

وی ادامه داد: تاجران نیز امین های الهی هستند و وظیفه امانت داری دارند و اگر خیانت كنند، یك جامعه را به فساد می كشانند و نبض اقتصادی جامعه را به مخاطره می اندازند.

حاج آقا افشاری تصریح كرد: این ویژگی ها، نقش مهم دانشگاهیان را نشان می دهد كه در بیانیه گام دوم رهبری نیز به آن اشاره شده است و مخاطب بخش علمی بیانیه، حوزه و دانشگاه است كه ان شاالله بیش از پیش نقش آفرینی كنند.



انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۱۸ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶