دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

10 شغلی كه در دهه آینده نیازی به مدرك كارشناسی ندارند
 
در این مطلب به معرفی 10 شغلی پرداخته شده است كه بر اساس تخمین كارشناسان در دهه آینده نیازی به مدرك كارشناسی نخواهند داشت.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مدرك دانشگاهی می تواند با افزایش پتانسیل درآمد و دسترسی به فرصت های مختلف كاری، شما را در مسیر سریع موفقیت در بازار كار امروز قرار دهد اما تحصیلات عالی سرمایه گذاری گران قیمت است كه همچنان برای بسیاری غیرقابل دسترسی است.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های The College Board از CNBC، طی 10 سال گذشته، هزینه دانشگاه حدود 25 درصد افزایش یافته است. بدهی دانشجویی در كنار این هزینه ها فزاینده و رو به رشد بوده است.

بر اساس گزارش های اخیر، مشاغلی وجود دارد كه نیازی به مدرك كارشناسی در چندین صنعت ندارند كه انتظار می رود طی 10 سال آینده متقاضی زیادی داشته باشند.

بسیاری از این مشاغل نیاز به دیپلم دبیرستان، مدرك كاردانی یا جایزه بدون مدرك بعد از متوسطه دارند. یك جایزه بدون مدرك بعد از متوسطه، دوره ای است كه معمولا در كمتر از دو سال به پایان می رسد و مهارت ها یا دانش خاصی را كه برای كار لازم است به شما می آموزد.

كارشناسان در مورد رتبه بندی مشاغل می گویند به سختی می توان توضیح داد كه چرا همه این مشاغل محبوب هستند، دلایل خاصی وجود دارد كه هر كدام مورد تقاضا هستند و تا ده سال آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ با این حال سه گرایش وجود دارد كه تقریبا همه مشاغل را افزایش می دهد: افزایش تقاضا برای انرژی پایدار، افزایش سن جمعیت و تمایل مجدد به مراقبت از خود در طول همه گیری ویروس كرونا.

پیش بینی می شود تكنسین های خدمات توربین بادی و نصب كننده های فتوولتائیك خورشیدی به دلیل فوریت تغییرات آب و هوایی و در نتیجه تقاضای انرژی پایدار، یكی از سریع ترین مشاغل دهه اخیر باشند.

مدرك كارشناسی

دستیاران كاردرمان، دستیاران فیزیوتراپی، دستیاران مراقبت شخصی و دستیاران فیزیوتراپی به عنوان بازنشسته ترین نقش های حیاتی و وابسته به این خدمات خواهند بود. در تحلیلی اخیر، دانشگاه كالیفرنیای جنوبی تاكید می كند كه انتظار می رود هزینه های مراقبت های بهداشتی برای این گروه زیاد باشد، زیرا این نسل بیشتر عمر می كند، در حالی كه میزان بیشتری از چاقی، دیابت، كلسترول بالا و فشار خون بالا را تجربه می كند.

دستیاران فیزیوتراپی و دستیاران فیزیوتراپی نقش های مجزا و متمایزی دارند: دستیاران به طور فعال در ارائه خدمات به بیماران مشاركت دارند، در حالی كه دستیاران در ارائه مراقبت دخیل نیستند، بلكه بر كار های اداری مانند تنظیم تجهیزات و تكمیل مدارك اداری تمركز می كنند.

پس از مقابله با فرسودگی شغلی ناشی از همه گیری و قرنطینه در 18 ماه گذشته، مردم بیشتر روی خدمات شخصی مانند ماساژ و دوره های تقویت خود سرمایه گذاری می كنند كه منجر به افزایش تقاضا برای ماساژور ها و معلمان می شود.

ویكی سالمی، متخصص حرفه ای می گوید مردم متوجه شده اند كه تمركز و حفظ مراقبت از خود نه تنها برای وضعیت روانی بلكه برای رفاه كلی آن ها نیز مهم است.

اگر علاقمند به دنبال كردن یكی از این مشاغل هستید، سالمی توصیه می كند از طریق توضیحات شغلی مطالعه كنید تا مشخص كنید كه استخدام كنندگان به دنبال چه مهارت هایی هستند و برای اطلاعات به روز در مورد صنعت، نشریات تجاری یا وبلاگ ها را بخوانید.

او می افزاید: داشتن تجربه كاری مرتبط نیز مفید است، خواه از طریق یك دوره صدور گواهینامه آنلاین، یك برنامه مطالعه كار از طریق دانشگاه یا داوطلب شدن در یك سازمان غیر انتفاعی.

سالمی می گوید: حتی اگر هیچ تجربه كاری ندارید، می توانید خودتان تحصیل كنید یا كسی را در این زمینه تحت تاثیر قرار دهید. نه تنها مهارت های ارزشمندی را یاد خواهید گرفت، بلكه می توانید با مخاطبین و مراجع مربوط به آن شغل بعدی آشنا شوید. جدول زیر مربوط به ده شفلی است كه طی ده سال آینده دیگرئ نیازی به مدرك كارشناسی ندارند؛

تكنسین های خدمات توربین بادی میزان تقاضا: 68.20% مدرك لازم: كاردانی
نصب كننده های فتوولتائیك خورشیدی میزان تقاضا: 52.10% كاردانی
دستیاران كادر درمان میزان تقاضا: 36.10% دیپلم دبیرستان یا معادل آن
دستیاران فیزیوتراپیست میزان تقاضا:35.40% دیپلم دبیرستان یا معادل آن
دستیاران بهداشت و مراقبت های شخصی در منزل میزان تقاضا:32.60% دیپلم دبیرستان یا معادل آن
ماساژورها میزان تقاضا: 32.20% دیپلم دبیرستان یا معادل آن
برنامه نویسان ابزارهای كامپیوتری با كنترل عددی میزان تقاضا:27.40% دیپلم دبیرستان یا معادل آن
دستیاران فیزیوتراپی میزان تقاضا:25.30% جایزه بدون مدرك بعد از متوسطه
بازرسان آتش سوزی و متخصصان پیشگیری میزان تقاضا:23.90% جایزه بدون مدرك بعد از متوسطه
معلم های تقویتی میزان تقاضا:23.50% جایزه بدون مدرك بعد از متوسطه
بیشتر بخوانید

- دانشگاه ها ملزم به صدور مدرك با امضای الكترونیكی شدند
   تاریخ: ۰۷:۲۲ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۹