دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بهزیستی دامغان 6٠٠ كم شنوا و ناشنوا شناسایی كرد
 
سمنان-ایرنا- رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: حدود 600 كم شنوا و ناشنوا در این شهرستان شناسایی شدند كه 320 فرد دارای پرونده و از خدمات توانبخشی بهره مندند.
بهزیستی دامغان 6٠٠ كم شنوا و ناشنوا شناسایی كرد سمنان-ایرنا- رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: حدود 600 كم شنوا و ناشنوا در این شهرستان شناسایی شدند كه 320 فرد دارای پرونده و از خدمات توانبخشی بهره مندند.

محمود زحمتكش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، خانواده های تحت پوشش حوزه توانبخشی دامغان را 2 هزار و 555 خانوار دانست و افزود: یكی از انجمن های فعال شهرستان، انجمن ناشنوایان است كه با 50 نفر عضو تحت نظارت این اداره در زمینه ورزشی، هنری و فرهنگی فعالیت می كند.

وی بیان كرد: امروزه بهزیستی با ایفای نقش در زمینه های غربالگری شنوایی، ارجاع به مرحله تشخیص، توانبخشی گفتاری و شنیداری، ارائه تجهیزات توانبخشی (سمعك)، ارائه كمك هزینه كاشت حلزون شنوایی، تعمیر و تعویض قطعات پروتز كاشت، ارائه خدمات توانبخشی بعد از كاشت حلزون شنوایی، آموزش و مشاوره خانواده و آماده سازی كودك برای ورود به مهد و مدرسه، به جامعه ناشنوایان و كم شنوایان ارایه خدمت می كند.

زحمتكش ادامه داد: به منظور پیشگیری از این معلولیت، برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با هدف غربال ،تشخیص و مداخله به هنگام ناشنوایی انجام می شود.

رییس بهزیستی شهرستان دامغان گفت: پرداخت كمك هزینه وسایل كمك توانبخشی، پرداخت كمك هزینه تحصیلی در كلیه مقاطع، پرداخت مستمری، پرداخت كمك هزینه ایاب وذهاب، پرداخت كمك هزینه كاشت حلزون و غربالگری شنوایی، از دیگر خدمات به جامعه هدف است.

به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از 65 هزار مددجو در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و 370 مركز تحت نظارت این اداره كل قرار دارد.

سه هزار و 238 خانوار از مددجویان بهزیستی شهرستان دامغان هستند.

برچسب ها
- دامغان
- ورزش ناشنوایان
- كم شنوایی
- ناشنوایان
- سازمان بهزیستی كشور
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۱۴ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۷