دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

یازدهمین نشان سلامت اجتماعی به دكتر فاطمه قاسم زاده اهدا شد
 
تهران - ایرنا - رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران با بیان اینكه یازدهمین نشان سلامت اجتماعی به دكتر فاطمه قاسم زاده اهدا شد، افزود: ایشان زندگی خود را برای آموزش كودكان و حمایت از آنان وقف كرده است.
یازدهمین نشان سلامت اجتماعی به دكتر فاطمه قاسم زاده اهدا شد تهران - ایرنا - رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران با بیان اینكه یازدهمین نشان سلامت اجتماعی به دكتر فاطمه قاسم زاده اهدا شد، افزود: ایشان زندگی خود را برای آموزش كودكان و حمایت از آنان وقف كرده است.

سید حسن موسوی چلك روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دكتر قاسم زاده كه از همكاران دانشگاه تهران است سوابق آموزشی و علمی و پژوهشی زیادی دارد، او به عنوان شناخته شده ترین فرد در حوزه حمایت از كودكان در كشور، بیش از نیم قرن بطور مستقیم در این زمینه فعالیت صادقانه و مسوولانه داشته است.

وی ادامه داد: تاملی بر سوابق شغلی دكتر قاسم زاده نشان می دهد كه او بیشتر وقت خود را برای تدریس در دانشگاه های مختلف، كارگاه های آموزشی و دوره های ضمن خدمت مربوط به كودكان سپری كرد و با مسوولیت پذیری در این حوزه، علاقمندان را از دانش خود محروم نكرد. البته در كنار تدریس در دانشگاه ها، ارایه خدمات مشاوره ای در حوزه كودكان را هم همیشه مد نظر داشت. یكی دیگر از ویژگی های دكتر قاسم زاده حضور موثر وفعال در حوزه های علمی و تخصصی مربوط به روانشناسی و مشاوره بود. عضویت پیوسته انجمن روان شناسی ایران، عضویت پیوسته انجمن مشاوره ایران، عضویت شورای ادوار هیأت مدیره انجمن روان شناسی ایران و عضو هیأت مدیره انجمن روان شناسی ایران (2 دوره) گوشه ای از فعالیت های او دراین زمینه است.

رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران در ادامه به برخی دیگر از فعالیت های دكتر قاسم زاده اشاره كرد و گفت: بدون شك اغلب افرادی كه در ایران در حوزه كودكان فعالیت دارند از دكتر قاسم زاده به عنوان یكی از فعال ترین افراد در حوزه غیر دولتی كودكان یاد می كنند. عضو پیوسته شورای كتاب كودك، عضو هیأت مدیره انجمن پژوهش های آموزشی پویا، مؤسس و رئیس هیأت­ مدیره شبكه یاری كودكان كار، مشاور مؤسسه مادران امروز، عضو انجمن حمایت از حقوق كودكان، عضو هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق كودكان (2 دوره)، نماینده سازمان های غیردولتی در مرجع ملی كنوانسیون حقوق كودك، عضو گروه داوطلبان افتخاری كار در كانون اصلاح و تربیت تهران و عضو كمیته راهبری نهضت جهانی برای كودكان و نوجوانان گوشه ای از این حضور و فعالیت های او به شمار می رود.

موسوی چلك همچنین اضافه كرد: دكتر قاسم زاده به عنوان یكی از كارشناسان در دوره های مختلف در جلسات دستگاه های دولتی ونهاد های عمومی غیر دولتی و قوای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، وزارت خانه های مرتبط مانند تعاون، كار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، آموزش پرورش استثنایی، دادگستری، بهداشت ودرمان و آموزش پزشكی، كشور و صدا و سیما حضور می یافت و صادقانه دیدگاه های خود را بیان می كرد.

وی ادامه داد: عضویت در كمیسیون تخصصی برنامه ریزی و تألیف كتاب های درسی رشته كودكیاری آموزش وپرورش، عضویت در كمیته پیشگیری از كودك آزاری وزارت بهداشت و عضویت در كمیته علمی دفتر امور شبه خانواده سازمان های بهزیستی، گوشه دیگری از زندگی این استاد فرزانه است. دكتر قاسم زاده همچنین تالیفات متعددی دارد و و پژوهش های مختلف و مهمی را هم انجام داده است.

رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران یادآور شد: مراسم اهدای یازدهمین نشان سلامت اجتماعی با هدف تكریم پیشگامان سلامت اجتماعی و با شعار «بیا تا قدر یكدیگر بدانیم» برگزار شد. این مراسم تاكنون برای تعدادی از بزرگان موثر این حوزه در داخل كشور در زمان حیات شات آیین نكوداشت برگزار كرده بود و این نهمین مراسم بودكه به بهانه روز جهانی كودك و در آستانه هشتاد سالگی زندگی پر بار دكتر فاطمه قاسم زاده با حضور انجمن های مختلف از جمله روانشناسی ایران، انجمن حمایت از حقوق كودك، انجمن حمایت از كودكان كار و خیابان، انجمن حمایت از كودكان كار وبزرگان این حوزه و مددكاری اجتماعی به صورت آنلاین (مجازی) عصر روز جمعه 16 مهر برگزار شد.

كمیسیر اخلاق فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی خاطرنشان كرد: فعالیت های ارزنده دكتر قاسم زاده موجب شد تا در هیات مدیره انجمن مددكاران اجتماعی ایران یازدهمین نشان سلامت اجتماعی بابت همه این فعالیت ها اهدا شود.

به گفته موسوی چلك، نشان سلامت اجتماعی تاكنون به 4 استاد خارجی و 8 نفر از استادان پیشگامان سلامت اجتماعی در داخل كشور اهدا شده است.

1352

برچسب ها
- سیدحسن موسوی چلك
- انجمن مددكاری اجتماعی ایران
- مددكاری اجتماعی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۸ - ۱۷/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰