دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

همدلی بهزیستی گراش با توزیع260 بسته لوازم التحریر بین مددجویان
 
گراش- رئیس اداره بهزیستی گراش از توریع 260 بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان مددجوی این شهرستان خبر داد.
همدلی بهزیستی گراش با توزیع260 بسته لوازم التحریر بین مددجویان گراش- رئیس اداره بهزیستی گراش از توریع 260 بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان مددجوی این شهرستان خبر داد.

علی اكبر غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای حمایت تحصیلی از دانش آموزان تحت حمایت اداره بهزیستی گراش تعداد 260 بسته لوازم التحریر در قالب پویش مهر همدلی به ارزش هر بسته 150 هزار تومان در بین دانش آموزانی كه خود و یا والدین آنهاد تحت حمایت این نهاد هستند، توزیع شد.

وی افزود: این اقلام شامل كیف، دفتر و نوشت افزار به ارزش جمعاً 390 میلیون ریال در قالب پویش مهر همدلی و از طریق مساعدت خیرین و همچنین با همكاری خادمیاران كانون خدمت رضوی شهرستان گراش بمنظور حل گوشه ای از مشكلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان نیازمند تحت پوشش تهیه و توزیع شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گراش تاكید كرد: در حال حاضر تعداد 70 نفر دانش آموز دارای معلولیت، 170 نفر دانش آموز دارای سرپرست معلول و 80 نفر دانش آموز متعلق به زنان سرپرست خانوار و سرپرست از كار افتاده تحت حمایت اداره بهزیستی گراش هستند كه با احتساب آماری جمعیتی 320 نفره را تشكیل می دهند.

غلامی با بیان اینكه كمك های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده خیرین در سریع ترین زمان ممكن به دست نیازمندان می رسد، یادآور شد: با توجه به كاهش درآمد خانواده های كم برخوردار متأثر از كرونا و هزینه های بسیار بالای تهیه لوازم التحریر و تبلت جهت آموزش مجازی دانش آموزان، امسال اهتمام جدی تری برای تهیه لوازم تحصیلی صورت گرفته است.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از مساعدت خیرین و خادمیاران كانون خدمت رضوی در تهیه گوشی و تبلت آموزشی در طی سال تحصیلی گذشته ابراز كرد: امسال نیز علاوه بر لوازم التحریر، برخی دانش آموزان تحت حمایت این اداره نیاز ضروری به گوشی های هوشمند و تبلت آموزشی دارند، كه امید می رود با دستان سخاوتمند خیرین نیك اندیش و مؤسسات خیریه در جهت رفع نیازهای دانش آموزان كمتر برخوردار گراش گام برداریم.

همدلی بهزیستی گراش با توزیع260 بسته لوازم التحریر بین مددجویان

او در بخش دیگری از سخنان خود به غربالگری و سنجش بینایی كودكان 3 تا 6 سال گراش گریزی زد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر گراش 3 هزار كودك سه تا شش ساله دارد.

رئیس بهزیستی گراش ضمن تاكید بر اهمیت و ضرورت توجه والدین به مراجعه به موقع برای انجام غربالگری بینایی كودكان در سن طلایی مداخله و درمان 3 تا 6 سال با هدف پیشگیری از معلولیت كم بینایی و نابینایی و در نتیجه پیشگیری از بروز مشكلات افت تحصیلی و پیشرفت های اجتماعی كودكان متذكر شد: این طرح در حال حاضر از طریق واسپاری به دو مراكز مثبت زندگی بخش غیر دولتی تحت نظارت این اداره واگذار شده است.

وی عنوان كرد: هم اكنون طرح سنجش بینایی كودكان در گراش به دو شیوه استفاده از دستگاه پلاس اُپتیك و تابلو Eچارت به صورت ثابت و سیار توسط غربالگران آموزش دیده در سطح شهرستان در حال انجام است.

غلامی یادآور شد: مبلغ كمك هزینه پرداختی از طرف سازمان بهزیستی برای خانواده های نیازمندی كه فرزندان آنها در طرح غربالگری ببنایی شناسایی و ارجاع شوند بابت خرید عینك مبلغ 170,000 تومان و بابت عمل جراحی تا سقف 3 میلیون تومان پرداخت می كند.

شهرستان گراش با جمعیتی افزون بر 53 هزار نفر در 357 كیلومتری شیراز مركز استان فارس واقع شده است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۰۰ - ۱۷/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۹