دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

واكنش سازمان نظام روانشناسی به ارائه خدمات روانشناسی توسط اسنپ | غیرقانونی است | به دادگاه شكایت می كنیم
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور ارائه خدمات مشاوره روانشناسی توسط اپلیكیشن اسنپ را غیر قانونی دانست.
روانشناسی آنلاین به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دكتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت: در حالی اپلیكیشن اسنپ مدعی است از روانشناسان پروانه دار برای ارائه مشاوره به مردم استفاده می كند كه در عمل این گونه نیست.

به گفته وی افرادی در این پلتفرم خدمات مشاوره و روانشناسی ارائه می دهند كه حتی روانشناس نیستند و این موضوع تخلف است.

حاتمی اظهار كرد: برخی پلتفرم ها مانند اسنپ مدعی هستند كه برای خدمات مشاوره و روانشناسی كه ارائه می دهند از روانشناسان پروانه دار استفاده می كنند اما در عمل اینگونه نیست و بعضا افرادی كه در این پلتفرم ها ارائه خدمات می دهند، حتی روانشناس نیستند. چه برسد به اینكه پروانه داشته باشند. درواقع اینها در حال تخلفند.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور به طور مشخص در خصوص خدمات مشاوره و روانشناسی كه اپلیكیشن اسنپ ارائه می دهد، به شركت مخابرات نامه نوشته و شكایت كرده است تا جلوی كار آنها گرفته شود. امكان نظارت بر كار اینها وجود ندارد و تحت نظارت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور فعالیت نمی كنند و از نظر ما كار اینها مورد تایید نیست.

حاتمی با بیان اینكه اقدام اپلیكیشن یادشده در خصوص ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به دلیل آنچه استفاده از افراد بدون تخصص خواند، غیرقانونی است، تصریح كرد: ما به طور مشخص در خصوص اپلیكیشن اسنپ به شركت مخابرات نامه نوشتیم و اعلام كردیم كه كار آنها غیر قانونی است. اما نماینده حقوقی اسنپ مدعی شد كه این اپلیكیشن افرادی را به كار می گیرد كه پروانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دارند. این در حالی است كه بررسی های ما و شكایاتی كه به سازمان واصل شده، نشان می دهد كاملا خلاف آنچه نماینده حقوقی اسنپ ادعا كرده، این اپلیكیشن از افرادی استفاده می كند كه اصلا روانشناس نیستند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تبعات حاصل از ارائه خدمات روانشناسی از سوی غیر متخصصان گفت: افزایش آسیب های روانی و اجتماعی از جمله تبعات ارائه خدمات روانشناسی از سوی افرادی است كه تخصص و صلاحیت ندارند و در كاری مداخله می كنند. ما از شركت مخابرات و وزارت ارتباطات تقاضا داریم جلوی ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره از سوی اپلیكیشن اسنپ و امثال آن را بگیرد. ما نیز به نوع خود در این راستا به دادگاه شكایت خواهیم كرد.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۰۹:۰۱ - ۱۷/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲