دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

نشست شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی، مدیران امور آموزشی و دانشجویی و مدیران گروه های آموزشی، بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه، در این نشست كه با دستور جلسه " نحوه حضور دانشجویان ارشد و دكتری در سال جدید " برگزار شد، ضمن تبریك حلول ماه ربیع الاول و تبریك برد كشتی ایران، به كاهش موج پنجم كرونا و نگرانی ها برای بوجود آمدن موج ششم در آبان ماه اشاره كرد و گفت: برغم پیش بینی هایی كه برای موج ششم وجود دارد، مسئولان كشوری اصرار به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دارند كه ما هم تبعیت می كنیم.

وی افزود: دانشگاه از دو سه ماه پیش با تلاش معاونت های آموزشی، فرهنگی دانشجویی و توسعه مدیریت، بازگشایی خوابگاه ها را شروع كرد و با تامین منابع از سوی معاونت توسعه، خوابگاه جدید دانشجویان پسر نیز آماده شد. و طی این مدت، معاونت دانشجویی و همكاران آن معاونت بسیار خوب عمل كردند و پیش می روند.

رئیس دانشگاه در مورد واكسیناسیون دانشجویان نیز اظهار داشت: برنامه واكسیناسیون دانشجویان از طریق معاونت درمان پیگیری شد و هم اكنون، بخش اعظم دانشجویان دوز اول را دریافت كردند و تزریق دوز دوم هم در جریان است، ضمن آنكه اعضای خانواده های همكاران نیز نسبت به بیماری كرونا واكسینه شدند.

دكتر خانكه به راه اندازی بخش درمان سرپایی كرونا و تزریق داروی رمدسیویر در بیمارستان روانپزشكی رازی نیز اشاره كرد و گفت كه در تابستان و در زمانی كه بیماری كرونا در موج پنجم بیشترین فشار را به مردم وارد كرد و مراكز درمانی مملو از بیماران برای ویزیت پزشكان و تزریق داروی رمدسیویر بودند، مركز روانپزشكی رازی با همت و كار تمام وقت كادر درمان، موفق شدند كه بخش درمان سرپایی كرونا را با 50 تخت برای بیماران خانم و اقا، راه اندازی كنند و خدمات خوب و استانداردی را به مراجعه كنندگان ارائه بدهند.

وی افزود: همچنین برای مشاركت در برنامه واكسیناسیون عمومی و تسریع در روند اجرای این برنامه، پایگاه واكسیناسیون كرونا در دو بیمارستان توانبخشی رفیده و روانپزشكی رازی دایر شد و به نوعی نشان دادیم كه این دانشگاه در مواقعی كه لازم باشد، مسئولیت اجتماعی اش را انجام می دهد.

دكتر خانكه تصریح كرد: ما برای موج ششم هم آمادگی داریم و معاونت دانشجویی زحمت كشیده در هر خوابگاه یك سوئیت را به قرنطینه و استفاده اضطراری موارد مشكوك اختصاص داده، ضمن آنكه همكاران مشاور فعال شدند و غربالگری و مشاوره دانشجویان را انجام می دهند.

وی افزود: گروه روانپزشكی نیز كمك كند و در صورت امكان از رزیدنت های جدید گروه بعنوان روانپزشك در خوابگاه ها مستقر كند. و امیدوارم با توحه به اینكه دانشجویان، امانتی در دست ما محسوب می شوند، گروه های مشاوره، روانپزشكی و روانشناسی همكاری لازم در تامین و ارتقای سلامت روان دانشجویان داشته باشند.

رئیس دانشگاه در خصوص حضور كاركنان و اعضای هیات علمی در شرایط كنونی نیز گفت: با توجه به نظر ستاد مبارزه با كرونا، كه حضور 70 درصدی در محل كار را اعلام كرده، بنابر این 30 درصد باقی كاركنان كه مشكل بیماری زمینه ای و یا خاص دارند، به صورت دور كاری خدمت می كنند.

دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی نیز طی سخنانی با تبریك حلول ماه ربیع الاول، از مدیران گروه های آموزشی و اساتید كه با وجود مشكلات سیستمی توانسته بودند برگزاری كلاس ها را در وقت مقرر شروع كنند، تشكر ویژه كرد.

وی همچنین با اشاره به این موضوع كه سایت معاونت آموزش و تحصیلات تكمیلی باید به روزتر باشد و هماهنگی های لازم توسط مدیران و اساتید مشاور دوره تحصیلی بعنوان لینكی بین دانشجویان، اساتید و سیستم آموزشی مورد توجه قرار بگیرد.

دكتر خدایی، در خصوص آماده سازی و راه اندازی اسكیل لب دانشگاه كه در ساختمان قدیم EDC قرار دارد، گفت: كارهای عمرانی این بخش تمام شده و به مرور با تامین بودجه، امكان تهیه تجهیزات آموزشی و كمك آموزشی فراهم می شود و این مجموعه به بهره برداری می رسد، ضمن اینكه تعدادی از گروه های آموزشی كه كارورزی دارند و دانشجوی كارشناسی دارند، داخل گروه های خود، بخشی را به اسكیل لب اختصاص داده اند.

دكتر سهیلا شهشهانی پور مدیر امورآموزش و تحصیلات تكمیلی دانشگاه نیز در سخنانی از مشكلات ثبت نام دانشجویان ارشد و دكتری گفت كه به دلیل تاخیر بسیار در اعلام اسامی به دانشگاه ها، مشكلاتی ایجاد شد.

وی سپس، از مدیران گروه های آموزشی در خصوص زمان آغاز كلاسهای دانشجویان دكتری و زمان برگزاری آزمون ها بصورت حضوری نظرخواهی كرد.

در ادامه، مدیران گروه های آموزشی نقطه نظرها و پیشنهادهای خود در ارتباط با حضور دانشجویان جدید الورود و شروع كلاسها بخصوص مسائل و چالش های شروع سال تحصیلی به لحاظ لجستیك و نرم افزاری و سخت افزاری را مطرح كردند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: سوادجان - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۴۱ - ۲۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶