دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پیشرفت بیماری های روانی در جامعه نگران كننده است
 
پیشرفت بیماری های روانی در جامعه نگران كننده است
مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: پیشرفت بیماری های روانی در جامعه نگران كننده است.
مردم كرمانشاه استقبال گسترده ای از مراكز مشاوره ای ندارند

به گزارش خبرنگار تابناك كرمانشاه، فرحناز محمدی بعد از ظهر امروز دوشنبه 19 مهرماه 1400 در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار كرد: هفته جاری هفته گرامیداشت سلامت روان بوده و بهزیستی جز سازمان هایی است كه در این زمینه خدمات رسانی می كند.

وی با اشاره به سامانه «تصمیم» افزود: تمامی افراد پیش از اقدام به طلاق باید به سامانه «تصمیم» مراجعه و از این طریق مشاوره های روانشناختی لازم را دریافت كنند.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه تصریح كرد: سامانه «تصمیم» از سه سال گذشته راه اندازی شده و به زودی حل نزاع های خانوادگی در این سامانه در دستور كار قرار می گیرد.

محمدی افزود: سلامت روان بسیار حائز اهمیت بوده اگر چه گاها مورد توجه كافی قرار نمی گیرد و منجر به بروز مشكلاتی برای افراد می شود، در مجموع بر اساس آمارها پیشرفت نگران كننده ای در بحث بیماری های روانی در جامعه وجود دارد.

وی تصریح كرد: در دهه چهل شیوع اختلالات روانی ٢5 و ١5 درصد و در دهه هفتاد، هشتاد و نود به ترتیب ٢١، 17.80 و 23.6 بوده است.

محمدی گفت: آمار شیوع اختلالات روانی در جامعه امروزه 29.7 درصد بوده و بر اساس آمار جهانی 45٠ میلیون نفر در دنیا از اختلال روانی رنج برده و حدود ٢٠ درصد بزرگسالان مشكل بهداشت روانی را هر ساله تجربه می كنند.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه با بیان اینكه مراجعه به مراكز روانشناختی گاهی برای افراد سخت است، تصریح كرد: افراد به بیماری و اختلالات روانی مشابه بیماری های جسمانی نگاه نمی كنند، برخی از والدین به مشكلات این چنینی فرزندانشان بی اهمیت بوده و آن را انكار می كنند.

محمدی افزود: بسترهای مناسبی از نظر تعداد مراكز مشاوره و ظرفیت پرسنلی در مراكز دولتی و غیر دولتی و در حوزه اشتغال و توانبخشی وجود داشته اگر چه مردم از این بسترها استقبال نمی كنند، مركز مشاوره 1480 به صورت رایگان به مردم ارائه خدمت می كند.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۸:۰۱ - ۱۹/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲