دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

كاشان/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی كاشان، شعار روز جهانی بهداشت روان و هفته ملی سلامت روان را ''ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر'' عنوان كرد.
 
به گزارش وب دا، دكتر مهدی دلاوری، ضمن گرامیداشت 18 لغایت 24 مهرماه هفته ملی سلامت روان اظهار داشت: امروزه اهمیت سلامت روان و تاثیر جدی آن بر بخش های دیگر سلامت (جسمی، اجتماعی و معنوی) انكارپذیر نیست. در حال حاضر عوامل مولد استرس در جهان نسبت به گذشته بیشتر شده است؛ زیرا بعضی از مكانیسم های ...
"ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر" شعار روز جهانی بهداشت روان كاشان/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی كاشان، شعار روز جهانی بهداشت روان و هفته ملی سلامت روان را "ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر" عنوان كرد.
به گزارش وب دا، دكتر مهدی دلاوری، ضمن گرامیداشت 18 لغایت 24 مهرماه هفته ملی سلامت روان اظهار داشت: امروزه اهمیت سلامت روان و تاثیر جدی آن بر بخش های دیگر سلامت (جسمی، اجتماعی و معنوی) انكارپذیر نیست. در حال حاضر عوامل مولد استرس در جهان نسبت به گذشته بیشتر شده است؛ زیرا بعضی از مكانیسم های سنتی كه به مردم كمك می كرد تا با فشارهای روانی مقابله كنند به تدریج از بین رفته است...



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی كاشان، شعار روز جهانی بهداشت روان و هفته ملی سلامت روان را "ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر" عنوان كرد.

به گزارش وب دا، دكتر مهدی دلاوری، ضمن گرامیداشت 18 لغایت 24 مهرماه هفته ملی سلامت روان اظهار داشت: امروزه اهمیت سلامت روان و تاثیر جدی آن بر بخش های دیگر سلامت (جسمی، اجتماعی و معنوی) انكارپذیر نیست. در حال حاضر عوامل مولد استرس در جهان نسبت به گذشته بیشتر شده است؛ زیرا بعضی از مكانیسم های سنتی كه به مردم كمك می كرد تا با فشارهای روانی مقابله كنند به تدریج از بین رفته است.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به انگ بیماری های روانپزشكی، كاهش سطح سلامت روان افراد و همه گیری كرونا و اثر آن در اقتصاد، كسب وكارها و روابط اجتماعی مردم، انتظار می رود تأثیراتی عمیق و پایدار بر روان آن ها بگذارد كه حتی با پایان یافتن همه گیری این بیماری هم از بین نرود.

وی تصریح كرد: هر چه سواد سلامت روان افراد افزایش یابد شاهد بهبود مدیریت و پیشگیری از اختلالات روانی و شناسایی زودهنگام بیماری در فرد خواهیم بود و این مهم نیازمند سرمایه گذاری بیشتر از سوی سیاست گذاران است.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: بسیاری از تعیین كننده های كلان سلامت روان در سطوح مختلف حاكمیت پراكنده اند. بهبود وضعیت سلامت روان نیازمند اتخاذ سیاست ها و راهكارهای مرتبط توسط همه ی سازمان ها و بخش های تاثیرگذار می باشد.

روز شمار و عناوین هفته سلامت روان:

یكشنبه 18 مهر: نقش سیاستگذاران در دسترسی عادلانه به خدمات سلامت روان

دوشنبه 19 مهر: نقش تحریم ها بر نابرابری سلامت روان در پاندمی كرونا

سه شنبه 20 مهر: رابطه ی منصفانه ی ارائه دهندگان خدمات سلامت روانی-اجتماعی با خدمت گیرندگان

چهارشنبه 21 مهر: تأثیر "انگ" بر نابرابری خدمات سلامت روان در جامعه

پنج شنبه 22 مهر: ضرورت توسعه عدالت اقتصادی و اجتماعی در بهبود سلامت روان جامعه

جمعه 23 مهر: سواد سلامت روان و بهره مندی از خدمات

شنبه 24 مهر: نقش حاكمیت در توانمندسازی افراد دارای معلولیت (جسمی و ذهنی)
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۸:۳۹ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱