دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

70 درصد كودكان كار در گلستان غیرایرانی هستند
 
گرگان- مدیركل بهزیستی گلستان از شناسایی 222 كودك كار در در استان در 6 ماهه نخست سال خبرداد و گفت: 70 درصد كودكان كار در گلستان غیرایرانی هستند.
70 درصد كودكان كار در گلستان غیرایرانی هستند گرگان- مدیركل بهزیستی گلستان از شناسایی 222 كودك كار در در استان در 6 ماهه نخست سال خبرداد و گفت: 70 درصد كودكان كار در گلستان غیرایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهاركرد: در 6 ماهه نخست امسال 222 كودك خیابانی كار و بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده و از این حیث گلستان رتبه بالایی در كشور دارد.

مدیركل بهزیستی گلستان با بیان اینكه 70 درصد كودكان كار در استان اتباع خارجی هستند، افزود: 11 دستگاه اجرایی متولی كودكان كار و خیابانی بوده و باید همزمان با بهزیستی به این كودكان خدمات ارائه كنند تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را كاهش دهیم.

طبق گفته وی نخستین قدم در این راه، شناسایی كودكان و توانمندسازی آنها است كه توسط بهزیستی انجام می شود.

حسینی بیان كرد: حدود 90 درصد كودكان كار در استان پسر و بقیه دختر بوده و در حال حاضر دو مركز حمایتی در گرگان فعال است و به زودی یك مركز هم در گنبدكاووس راه اندازی می شود.

آموزش های مراقبتی، ارجاع كودكان كار به مراكز درمانی و توانبخشی، فراهم شدن شرایط تحصیل و تامین سبد معیشتی، روانكاوی، پراخت هزینه درمانی و مسكن برای خانواده های كودكان كار و خیابانی از جمله برنامه هایی بود كه مدیركل بهزیستی برای كاهش آسیب های این حوزه به آن اشاره كرد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۰۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۰