دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر بهداشت، برای تامین خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی قول همكاری داد
 
در جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام شد:

معاون وزیر بهداشت، برای تامین خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی قول همكاری داد

معاون فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یكشنبه شب در مراسم جشن ازدواج 60 زوج دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام كرد كه برای تامین خوابگاه متاهلین این دانشگاه قطعا همكاری می كنیم و در تامین منابع مالی مورد نیاز كمك خواهیم كرد.

دكتر عباس شیراوژن در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه افزود: بنای ما بر حمایت از امر ازدواج دانشجویان است و قطعا برای تامین خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همكاری می كنیم.

وی در زمینه تسهیلاتی كه وزارت بهداشت برای تامین مسكن در اختیار دانشجویان زیرمجموعه خود می گذارد نیز گفت: این تسهیلات شامل وام های ازدواج است كه از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیارشان قرار می گیرد و یكی بحث، خوابگاه های متاهلین است تا با آرامش خاطر بتوانند سكونت داشته باشند.

وی افزود: هم اكنون وضعیت خوابگاه های متاهلین ما جوابگوی نیاز دانشجویان متاهل نیست، اما به این سمت می رویم كه بتوانیم شرایطی را ایجاد كنیم كه دانشجویان بیشتری از خوابگاه های متاهلین استفاده كنند، ضمن آنكه به دانشجویان متاهل، وام های ودیعه مسكن هم داده می شود. ولی بنظر می آید میزان حمایتی كه انجام می شود با توجه به نیاز دانشجویان و مشكلاتی كه دارند، كافی نیست. امیدواریم هم در بخش خوابگاه سازی، سازمان ها و دستگاه های مختلف كمك كنند، تا توسعه كمی خوابگاه های متاهلین را داشته باشیم و در بخش تسهیلات مالی نیز اگر مجموعه بانك ها و موسسات اعتباری كمك كنند، می توانیم رقم بیشتری را بعنوان وام در اختیار دانشجویان بگذاریم.

دكتر شیراوژن تصریح كرد: هم اكنون، مجموعه دانشگاه های علوم پزشكی كشور، كمتر از هزار واحد خوابگاه متاهلی دارند، اما تعداد دانشجویان متاهل زیرمجموعه وزارت بهداشت خیلی بیشتر از این عدد است. البته بخشی از متاهلین از وام ها و تسهیلات مالی استفاده می كنند و خودشان منزل تهیه می كنند، ولی این افراد هم زیاد نیستند، چرا كه مبالغ وام ودیعه هم كه بین 60 تا 90 میلیون تومان است، برای رهن كامل یك واحد مسكونی، كافی نیست كه ان شاالله باید بتوانیم تعداد و میزان مبلغ وام را بالا ببریم تا دانشجویان بیشتری از این تسهیلات استفاده كنند.

وی با اشاره به اینكه جشن های ازدواج دانشجویی می توانند به فرهنگ سازی و ترویج ازدواج دانشجویی كمك كنند، افزود: بحث كارگاه های آموزشی، از دیگر حمایت های دانشگاه ها در امر ازدواج دانشجویی است كه با محوریت نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بصورت خاص با برگزاری جشن ها و كارگاه های آموزشی در زمینه استحكام زندگی و مهارت های زندگی مشترك در مجموعه آموزش عالی برگزار می شود.

گفتنی است؛ جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بعد از ظهر روز یكشنبه همزمان با ولادت خاتم پیامبران حضرت محمد (ص)، به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و ستاد ازدواج دانشجویی و با حضور 60 زوج دانشجو و جمعی از مسئولان دانشگاه، با رعایت كامل پروتكل های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۳۰ - ۰۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۷