دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: با كمك وزارت بهداشت، خوابگاه برای دانشجویان متاهل تاسیس می كنیم
 
در جشن ازدواج دانشجویی اعلام شد؛

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: با كمك وزارت بهداشت، خوابگاه برای دانشجویان متاهل تاسیس می كنیم

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جشن ازدواج دانشجویی كه یكشنبه شب در سالروز ولادت خاتم پیامبران برگزار شد، اعلام كرد: اگر وزارت بهداشت و شهرداری تهران كمك كنند، نسبت به راه اندازی خوابگاه برای دانشجویان متاهل اقدام می كنیم.

دكتر حمیدرضا خانكه در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، افزود: همه دانشگاه های علوم پزشكی، خوابگاه متاهلین دارند، فقط دانشگاه ما ندارد و امیدواریم با تغییر كاربری ساختمانی كه در اختیار داریم، برای خوابگاه متاهلین استفاده كنیم و با توجه به شرایط سخت اقتصادی كه جوانان برای ازدواج دارند، اگر بتوانیم با كمك مسئولین، یك قلم از كالاهای اساسی را هم برای دانشجویانی كه ازدواج می كنند، تامین كنیم، خیلی به آنان كمك خواهد شد.

وی تصریح كرد: برآورد شده كه برای بازسازی، آماده سازی و تغییر كاربری ساختمانی كه در اختیار داریم، حدود 10 میلیارد تومان لازم است، و معاون فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت هم قول دادند كه 50 درصد این رقم را كمك می كنند و ان شاالله با كمك مقام عالی وزارت بهداشت و یا شهردار تهران، شاید بتوانیم برای دهه فجر خوابگاه متاهلین را آماده بهره برداری كنیم.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین گفت: اگر خدا كمك كند، سالیانه جشن ازدواج دانشجویی را تكرار می كنیم و اگر دانشجویانی كه امسال ازدواج كردند، برای سال آینده فرزند داشته باشند، یك بسته حمایتی خاص برایشان درنظر می گیریم.

دكتر خانكه در خصوص ضرورت تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل، افزود: ما همه می دانیم كه جوان ها امكان اجاره مسكن در تهران را ندارند و به همین دلیل دانشجویان متاهل مجبور می شوند كه همسرشان را در شهرستان بگذارند و خودشان برای ادامه تحصیل در تهران اقامت داشته باشند كه این شرایط مناسبی برای تحصیل و یا فعالیت های دیگر دانشجویان نیست.

وی ادامه داد: ما اگر قرار باشد كه این فرهنگ را در جامعه ترویج بدهیم و به افزایش جمعیت كمك كنیم، باید به جوانان كمك كنیم و در این شرایط اقتصادی كه ازدواج بسیار سخت است، بنا به فرمایش حضرت آقا ، باید همه كمك كنند و جوانان را در امر ازدواج حمایت كنند.

رئیس دانشگاه همچنین در بخشی از برنامه جشن ازدواج دانشجویی و در جمع زوج های دانشجو نیز ضمن تبریك میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) و آرزوی خوشبختی برای همه زوج های دانشجو، گفت: امروز بعد از حدود 20 ماه كه از نزدیك دانشجویان را در چنین محفلی می بینیم، خیلی خرسند هستیم.

وی افزود: سن ازدواج در ایران بالا رفته و عوامل مهمی دست به دست هم داده تا این اتفاق افتاده است، مشوق هایی باید ایجاد شود، امكان اشتغال، تامین مسكن و امكان خدمات اجتماعی باید برای حمایت از جوانان فراهم شود.

دكتر خانكه با اشاره به نگرانی زوجین جوان بویژه خانم ها از فرزندآوری و تاثیر آن بر روند فعالیت ها، تصریح كرد: در كشورهایی مثل نروژ ، روسیه و... یك كار مهم كه انجام دادند، ایجاد تعادل بین كار و زندگی برای زنان است و در كشور ما نیز باید حمایت های مختلف از اشتغال به تحصیل و كار خانم ها داشته باشیم تا برای فرزندآوری نگران نباشند.

وی افزود: كارهایی مانند " ایجاد مهد كودك در محیط كار زنان و برقراری سرویس های ایاب و ذهاب به محل كار و تحصیل و... " را می توان انجام داد تا با فرزندآوری، محدویتی برای فعالیت خانم ها بوجود نیاید، چرا كه محدودیت ها سبب خواهند شد كه جامعه به رشد و بالندگی نرسد، و ان شاالله با همكاری همدیگر بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم كه شاهد نشاط و طراوت در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۲۷ - ۰۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۸