دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

نخستین آسایشگاه جانبازان نخاعی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد
 
شهركرد- ایرنا- نخستین آسایشگاه جانبازان ضایعه نخاعی روز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجموعه فرهنگی، توانبخشی و ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افتتاح شد.
نخستین آسایشگاه جانبازان نخاعی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد شهركرد- ایرنا- نخستین آسایشگاه جانبازان ضایعه نخاعی روز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجموعه فرهنگی، توانبخشی و ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افتتاح شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: این آسایشگاه در زمینی به مساحت 300 مترمربع در محل موسسه فرهنگی ، ورزشی و توانبخشی استان با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال احداث شده است.

حجت الله امانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این آسایشگاه افزود: این آسایشگاه با اولویت جانبازان قطع نخاعی و ارائه خدمات به این جانبازان احداث شده است و ارائه خدمات فرهنگی به جانبازان در دستور كار آن قرار دارد و توسعه ارائه خدمات به حوزه درمان، اسكان جانبازان قطع نخاعی و ارائه خدمات به سایر جانبازان در آینده در این آسایشگاه فراهم خواهد شد.

به گفته وی،چهارمحال و بختیاری 12 جانباز قطعی نخاعی دارد كه 2 نفر از جانبازان قطع نخاعی استان به دلیل نبود امكانات در استان های دیگر ساكن هستند و سایر جانبازان برای دریافت خدمات درمانی مناسب به استان های دیگر مراجعه می كنند.

امانی با تاكید بر اینكه راه اندازی این آسایشگاه های از برنامه های مسوولان و دولت سیزدهم است، افزود: به دلیل شرایط سالمندی این قشر راه اندازی این آسایشگاه ها برای ارائه خدمات بهتر به این جامعه هدف ضروری است.

به گزارش ایرنا، هم اكنون هفت هزار و 300 جانباز در استان تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، كه از این تعداد حدود 800 نفر جانباز شیمیایی و 12 نفر جانباز قزع نخاعی است.

در طول هشت سال دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار و 400 شهید و 508 آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.

ادای احترام به مقام والای شهدا لردگان، حضور در هشتمین یادواره شهدای سرداران، فرماندهان و 286 شهید شهرستان های لردگان و دیدار با 2 خانواده شهید و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس از برنامه های روز نخست سفر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی به چهارمحال و بختیاری بود.
حضور در گزار شهدای شهركرد و ادای احترام به مقام والای شهیدان چهارمحال و بختیاری، افتتاح آسایشگاه جانبازان، حضور در همایش ایثارگران، شركت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حضور در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از برنامه های روز دوم سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور به بام ایران است.
چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون بر 2 هزار و 440 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران كرده است.
چهارمحال و بختیاری 10 شهرستان و نزدیك به یك میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب ها
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- چهارمحال وبختیاری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۸ - ۱۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۹