دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آمادگی شهرداری تهران برای پشتیبانی از زنجیره اصلاحی زندانیان
 
رئیس سازمان زندان ها در نشست با شهردار تهران گفت: یكی از محوری ترین فعالیت سازمان در حوزه حمایت از خانواده زندانیان است تا جایی هم كه قانون به ما اجازه داده است از حضور انجمن ها و ظرفیت های مردمی استفاده خواهیم كرد بنابراین ظرفیت شهرداری برای ارتقاء خدمات و نیل به این هدف لازم است.
آمادگی شهرداری تهران برای پشتیبانی از زنجیره اصلاحی زندانیان به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور، محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها و علیرضا زاكانی شهردار تهران با محوریت پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی زندان و حمایت از خانواده مددجویان ساكن در زندان های كشور با یكدیگر دیدار كردند.

پشتیبانی از خانواده زندانیان یكی از مسئولیت های اجتماعی ما است

در این نشست زاكانی با تأكید بر توجه شهرداری به حقوق شهروندان گفت: نگاه ما از ظاهر شهر به هویت شهر و حقوق انسان هاست. باید مسئولیت خود را بپذیریم كه یكی از مسئولیت های ما مسئولیت اجتماعی خواهد بود؛ همانا شهرداری در ایفای این مسئولیت خود را متولی می داند و در این ماجرا، پشتیبانی از خانواده زندانیان نیز یكی از وظایف ماست.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران، شهروندان را همچون والدین و فرزندان خود خواهیم دانست و آماده ایم با تدوین نقشه راه مشترك، به انجام وظایف محوله اقدام كنیم.

همچنین حاج محمدی، رئیس سازمان زندان ها در این دیدار با اشاره به دغدغه های مشترك این دو نهاد گفت: بنابر گفته شهید همت كه گفته اند "همه ما درقبال تمام كسانی كه راه كج می روند مسئولیم" برای اجرای چنین هدفی، ظرفیت حوزه های مردمی قابل توجه اند. معتقدیم زمینه های همكاری بین سازمانی فراهم است.

از حضور انجمن ها و ظرفیت های مردمی مثل شهرداری استفاده می كنیم

وی افزود: در حوزه امور اصلاحی و تربیتی زندان و در راستای دستور امامین انقلاب، صرفا محصور به نگهبانی و نگهداری نیستیم بلكه حوزه اشتغال یكی از مهمترین بسترهای همكاری ما می تواند قرار گیرد.

رئیس سازمان زندان ها خاطرنشان ساخت: استفاده از زندانیان در حوزه های خدمات شهری یا ورود خانواده های زندانیان در فرآیند برخی تولیدات و مشاغل و غیره می تواند محور كار قرار گیرد. به هر ترتیب لازم است فرصت و زمینه ای درست شود تا از زندانیان در این حوزه ها استفاده شود.

با ورود شهرداری بهتر می توان زنجیره توانمندی و اصلاحی زندانیان را تكمیل كرد

حاج محمدی با دعوت از شهردار تهران برای بازدید از زندان های تهران گفت: حتی ورود نخبگان زن كشورمان در ارتباط با زندانیان زن می تواند توفیقات موثری داشته باشد. قطعا سازمان زندان ها با ورود شهرداری قادر است زنجیره توانمندسازی و اصلاحی زندانیان و اقشار آسیب پذیر را تكمیل كند.

وی همچنین تأكید كرد: دوری راه زندان زنان از شهر یكی از آسیب های اجتماعی است كه شهرداری می تواند با ورود برای حل این مشكل مساعدت نماید.

رئیس سازمان زندان ها در عین حال درخواست كرد؛ كارگروهی بین شهرداری و سازمان تشكیل شود و در آن موضوعات همكاری مشترك و تمركز بر رفع دغدغه های مدیریتی رصد شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۳۰ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳