دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مددجویان كم توان و خانواده هایشان تحت پوشش خدمات خاص قرار می گیرند
 
تهران - ایرنا - روسای سازمان زندان ها و بهزیستی كشور بر پیگیری حضور مددكاران افتخاری در زندان ها و حمایت هرچه بیشتر از مددجویان و خانواده زندانیان در حبس اعلام آمادگی كردند.
مددجویان كم توان و خانواده هایشان تحت پوشش خدمات خاص قرار می گیرند تهران - ایرنا - روسای سازمان زندان ها و بهزیستی كشور بر پیگیری حضور مددكاران افتخاری در زندان ها و حمایت هرچه بیشتر از مددجویان و خانواده زندانیان در حبس اعلام آمادگی كردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور، محمدمهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان ها و علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی كشور با یكدیگر دیدار و بر انجام اقدامات مشترك و نیز حمایت هرچه بیشتر از زندانیان و خانواده های آنان تأكید كردند.

رئیس سازمان زندان ها در این دیدار با اشاره به اینكه برخی زندانیان علت بزهكاری را فقر می دانند، گفت: ما در زندانبانی هم غصه زندانی را می خوریم و هم از خدمت به آنان و خانواده هایشان افتخار می كنیم و این موضوع در گروی انجام اقدامات متفاوت و تلاش های مضاعف است.

بكارگیری ظرفیت بهزیستی در حوزه مددكاران افتخاری زندان ها

حاج محمدی با توضیح نقشی كه مددكاران اجتماعی می توانند در زندان ها ایفا كنند، گفت: در زندان ها و مطابق با تجویز آیین نامه ها، اشخاص حقیقی می توانند در مددكاری به جمع ما در كمك به زندانیان ملحق شوند. این ماجرا از آنجا اهمیت می یابد كه مهمترین خواسته و دغدغه زندانیان، خانواده و رفع گرفتاری های آنان است.

وی تصریح كرد: حمایت از زندانیان كم توان یا خانواده زندانیانی كه دچار معلولیت و كم توانی هستند همواره مورد تأكید است، ضمن اینكه از تجربیات بهزیستی استقبال می كنیم زیرا ما قائل به شیوه اداره مددكارانه امورات زندان هستیم.

رئیس سازمان زندان ها نقش بهزیستی را در مراقبت های بعد از خروج مددجویان از زندان مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت مددكاران سازمان بهزیستی، امیدواریم در حوزه مددكاران افتخاری در زندان ها بتوان از ظرفیت بهزیستی استفاده كرد. در این راه از مشاركت نیروهای مردمی كه انگیزه خدمت دینی، انقلابی و انسان دوستانه در زندان ها دارند، دعوت به همكاری می كنیم.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی نیز در این نشست اعلام كرد: با بهره گیری از ظرفیت زندان ها قطعا می توان فصل مشترك جدیدی را با سازمان زندان ها داشته باشیم و به خانواده هایی كمك كرد كه امروز گرفتارند. حمایت از زنانی كه امروز سرپرست آنها در زندان است، می تواند با برقراری مستمری و غیره شكل اجرایی بگیرد.

وی خطاب به رئیس سازمان زندان ها تاكید كرد: سازمان زندان ها آنچه در استان ها و در حوزه كمك به مددجویان و خانواده آنان نیاز می داند را به ما ارجاع دهد تا سریعا رسیدگی شود.

قادری اضافه كرد: ما تمام قد به صورت جهادی در كنار سازمان زندان ها هستیم زیرا اعتقاد داریم این مردم هستند كه در صف اول مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار دارند. با استفاده از گروه های جهادی می توان به دورترین مناطق كشور رفت و به مردم خدمت كرد. آرزو داریم از درون همین زندان، افرادی تربیت شوند كه برای كشور دست به كارهای بزرگی بزنند.

رئیس سازمان زندان ها در این نشست از مدیران بهزیستی برای بازدید از زندان و سركشی از خانواده آنان دعوت كرد همچنین مقرر شد تفاهم نامه ای میان این دو سازمان در زمینه اقدامات، مأموریت ها و اهداف مشترك برای ارائه خدمات حداكثری به مددجویان زندان ها و خانواده های شان منعقد شود.

برچسب ها
- سازمان زندان ها
- قوه قضاییه
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۲۴ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۹