دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آموزش های مهارتی به 670 معتاد بهبود یافته همدانی ارائه شد
 
همدان-ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه آموزش های مهارتی به 670 نفر از معتادان بهبود یافته در استان با هدف كاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد اشتغال، از ابتدای سالجاری تاكنون خبر داد.
آموزش های مهارتی به 670 معتاد بهبود یافته همدانی ارائه شد همدان-ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه آموزش های مهارتی به 670 نفر از معتادان بهبود یافته در استان با هدف كاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد اشتغال، از ابتدای سالجاری تاكنون خبر داد.

«وهب مختاران» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره های آموزش مهارتی به منظور اشتغالزایی و زمینه سازی برای بازگشت معتادان بهبود یافته در كمپ های ترك اعتیاد معتادان خود معرف (ماده 15) و در قالب معتادین متجاهر (ماده16) برگزار شد.

وی با اشاره به اینكه در سال گذشته نیز بیش از هزار نفر از معتادان بهبود یافته آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفتند ادامه داد: این آموزش ها در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و كشاورزی ارائه شده است.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، برگزاری دوره های آموزشی فنی و مهارتی را در عدم بازگشت معتادان به سمت اعتیاد و كاهش بزهكاری های اجتماعی موثر دانست و افزود: الگو ساز و برشكار لباس ضخیم زنانه، تخمیر نان و تولید مخمر، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیركار آبگرمكن دیواری، حصیرباف، سرویس و نگهداری خودرو و قلم زنی روی چوب، جواهر ساز مهره ای، دكوراتور نقش برجسته و درودگری از دوره های مهارتی برگزار شده برای این افراد است.

مختاران ادامه داد: ارائه آموزش های مهارتی تخصصی و فنی به معتادان بهبود یافته زمینه راهیابی آنها به بازار كار و كسب درآمد را نیز فراهم می كند.

اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای 22 مركز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

برچسب ها
- استان همدان
- معتادان متجاهر
- اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان
- آموزش
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۰ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳