دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

خدمات رایگان و غیرحضوری تأمین اجتماعی 6 ماه تمدید شد | كاهش 70 میلیونی مراجعان به شعب و كارگزاری ها
 
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای تداوم ارائه خدمات الكترونیكی این سازمان از طریق كارگزاری های رسمی را برای 6 ماه دیگر تمدید كرد كه بر اساس آن، دریافت خدمات مربوط به طرح 3070 از طریق كارگزاری ها رایگان خواهد بود.
تامین اجتماعی به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، براساس بخشنامه صادر شده از سوی میرهاشم موسوی، مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی می توانند در صورت تمایل آن دسته از خدمات این سازمان را كه از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ارائه می شود، از طریق كارگزاری های رسمی دریافت كنند.

ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبین توسط كارگزاری های رسمی در راستای تحقق دولت الكترونیك و به منظور استفاده از ظرفیت كارگزاری های رسمی برای تسریع در اجرا و پیشبرد طرح 3070 و توسعه خدمات غیرحضوری انجام می شود.

ارائه خدمات غیرحضوری از طریق كارگزاری های رسمی تأمین اجتماعی به دلیل برخی از مسائل و محدودیت های موجود از قبیل امكانات لازم مخاطبین، پائین بودن سطح دانش بخشی از جامعه هدف در زمینه نحوه استفاده از خدمات غیرحضوری و الكترونیكی و به منظور استفاده از ظرفیت كارگزاری های رسمی در جهت ایجاد بسترهای فرهنگی و تسریع در اجرای كامل طرح خدمات غیرحضوری از اسفند 99 برای 6 ماه به اجرا درآمده است كه با بخشنامه جدید تا 6 ماه دیگر تمدید شد.

طرح 3070 روز دوشنبه (19 آبان ٩٩) با هدف كاهش مراجعات حضوری به شعب و كارگزاری های این سازمان افتتاح شد. این طرح با ارائه 30 خدمت الكترونیك، 70 میلیون مراجع از مجموع 96 میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وكارگزاری های این سازمان را كاهش می دهد.

پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه كفالت، ابلاغ غیرحضوری احكام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الكترونیكی سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ مفصاحساب، ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، درخواست غیرحضوری تكمیل سوابق بیمه به صورت كسری از ماه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری از جمله خدمات رایگان سازمان تامین اجتماعی به حساب می آید.

اخذ غیرحضوری تعهدنامه برای ابلاغ احكام و مكاتبات الكترونیكی، امكان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها، دریافت غیرحضوری اعتراض كارفرما و تعیین و اعلام رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری ناشی از كرونا، سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الكترونیكی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری كمیسیون پزشكی، حذف كاغذ از درآمد، پرداخت غیرحضوری كمك هزینه مراسم ترحیم و برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیكاری از دیگر خدمات رایگان و الكترونیك این سازمان است.

همچنین اخذ غیرحضوری درخواست كفالت و بازرسی و كمك هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث بازمانده، واكشی عكس از سامانه نام نویسی، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، امكان تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی ها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه كسری از ماه، هوشمندسازی لیست ارسالی كارفرمایان و امكان پرداخت آنلاین و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه شده، كارفرما بخش دیگری از30 خدمت طرح ٣٠٧٠ به حساب می آید.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۷:۵۰ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸