دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

لزوم آغاز آموزش حضوری در دانشگاه ها
 
همدان_مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت:مدارس و دانشگاه های ایران باید با استفاده از تجربیات سایر كشورها به تدریج به سمت آموزش حضوری و تلفیقی از حضوری و مجازی حركت كنند.
لزوم آغاز آموزش حضوری در دانشگاه ها همدان_مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت:مدارس و دانشگاه های ایران باید با استفاده از تجربیات سایر كشورها به تدریج به سمت آموزش حضوری و تلفیقی از حضوری و مجازی حركت كنند.

بنیامین قوام پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینكه آموزش مجازی در كنار فواید و تجربیات مثبتی كه به همراه داشت، موجب شد تا مراكز آموزشی كشور از جمله مراكز آموزش عالی مجهز به سامانه آموزش آنلاین شوند، ادامه داد: در ابتدا با مشكلات بسیاری مواجه شدیم و تحصیل به صورت مجازی به صورت كامل و جامع جایگزین آموزش حضوری درس ها نشد و با توجه به محدودیت هایی كه ایجاد می كند، با ادامه این روند نسلی كه دچار مشكلاتی درسی است، تحویل جامعه خواهد شد.

وی افزود: مسئولان ستاد مبارزه با كرونا باید هر چه زودتر تصمیمات نهایی خود را اجرایی كنند و از به تأخیر انداختن وعده های خود در مورد زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها پرهیز كنند چرا كه موجب سردرگمی دانشجویان و دانش آموزان و همچنین ایجاد فشارهای روانی بر آنان می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها كمی ریسك پذیر است ولی باید این نكته را هم توجه داشته باشیم با ادامه آمورش مجازی، نسل آینده نه تنها دانش كافی برای اداره فردای كشور را ندارد بلكه با حضور این قشر در فضای آلوده و ناامن مجازی، زمینه ترویج مشكلات روحی و ضدفرهنگی نیز ایجاد می شود.

وی اضافه كرد: مدارس و دانشگاه های ایران نیز باید با استفاده از تجربیات سایر كشورها قاطعانه و به تدریج به سمت آموزش حضوری و تلفیقی از حضوری و مجازی حركت كنند در غیر این صورت بازگشایی كلاس های درس پس از مدت بسیار طولانی شاید دیگر امكان پذیر نباشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان گفت: با شروع واكسیناسیون گسترده عمومی از چند ماه اخیر و واكسینه شدن درصد قابل توجهی از جامعه وزارت علوم و آموزش و پرورش به تدریج آماده آموزش حضوری كلاس های درسی می شوند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۲۲ - ۱۶/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲